Väderwidget med yr eller smhi som källa, anpassad för tablet

Diskussion i 'Applikationer' startad av Lagavulin8, 12 jun 2014.

1. Lagavulin8

Lagavulin8 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G3
    ROM:
    Stock 5.0
    Platta:
    Tab 3 8.0
    ROM:
    Slimkat
    Platta 2:
    Ipad Air
    Får be om ursäkt om detta varit uppe tidigare men jag hittar inte något om saken. Jag är ute efter en väderwidget som är snygg och anpassad till tablet, skalbar och har smhi, klart eller YR som källa. Finns detta?

Tack

2. traedroid

traedroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Inte helt hemma med zooper eftersom jag typ nyss installerade det men där såg jag att man kan välja källor mellan yr.no, open weathermap och yahoo weather.

Sen om zooper är optimalt för tablets vettefan, men med temapaket och egna inställningar kan du få det att se ut hur du vill.

3. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Zooper är väldigt anpassningsbar, men jag har inte riktigt satt mig in i hur man fixar väder på en snyggt sätt så jag törs inte riktigt uttala mig. Men precis som nämndes ovan finns yr som källa.

Den här använde jag ett tag: https://play.google.com/store/apps/details?id=net.veierland.aix. Tyvärr har den inte uppdaterats på väldigt länge, men jag gillar timme för timme-prognosen.

4. Lååttaaah

Lååttaaah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Sony Xperia 5 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Sony Xperia 5 III
    Platta:
    Sony Xperia Z3 tablet Compact
    Platta 2:
    Sony Xperia Tablet Z
    Jag använder Zooper + Popup widget till min platta, med yr.no som väderleverantör och det funkar bra. Hittar faktiskt inget bra alternativ, har provat en massa olika men efter 4.4.2-uppdateringen så tjorvar otroligt många väderappar/widgets...

5. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Den använder jag fortfarande, använt den i flera år. Klockrent sätt att få en överblick över väderprognosen. Ett alternativ kanske kan vara följande, som jag dock inte har provat: https://play.google.com/store/apps/details?id=se.stephanson.YRWidgetHD