Vägrar starta efter Root.

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by slusk, Jun 17, 2011.

1. slusk

slusk Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej jag har ett problem med min gamla Desire.
    Jag har köpt en ny mobil så tänkte ta och testa att roota min desire. Jag har kört guiden på XDA alltså dummyfilmerna och allt har funkat bra.
    Sen vart det nå fel när jag skulle flasha in HBOOT för CM7 och den bara startade om och starta om inget mer.

Så jag gick in och skulle köra en resete från min backup då står det att det är MD5 mismatch bara...
    Så jag testade att lägga in Insertcoind på minneskortet och installerade den och det gick bra, men nu stannar mobilen bara på Why so serious?
    Vad kan det vara för fel, är det detta som kallas med Brick eller?

// Tomas

2. Slajk

Slajk Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Testa annan rom.

3. slusk

slusk Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Bara testa att köra in typ CM7 eller nått liknande och se om den bootar?
    Man ska inte testa att köra in typ Alpharev eller nått sånt igen, köra om från den punkten?

4. slusk

slusk Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu hoppade den igång efter en massa strul, vet inte om det var för att jag uppdaterade radion som CM7 hoppade igång...

Men nu har jag rootat, s-off med alpharev original...
    Men hur ska jag gå tillväga nu om jag vill köra med Insertcoin CM7? Man ska ju köra nån fil från Alpharev som heter Bravo CM7 r2 då men jag förstår inte riktigt vad som menar och hur jag ska gå tillväga för att göra det, någon som orkar förklara det för mig?

1) Nandroid backup in recovery.
    2) Verify the MD5SUM of the file you downloaded against the one in the table.
    3) Flash HBOOT with your phone in fastboot mode (Back+POWER) -> 'fastboot flash hboot bravo_alphaspl.img' (change into the correct filename for the HBOOT you downloaded)
    4) 'fastboot reboot-bootloader'
    5) 'fastboot erase cache'
    6) Boot recovery, wipe everything and restor

Hänger inte riktigt med på det där...

Sen när det är klart och man lagt in den HBOOT? (har jag rätt där?) så ska man väl iaf dra in InsertCoin Sense 2.1 1.0.8 A2SD som är gjord för den.
    Bara lägga över den på SDkortet och ta uppdatera vid zip via den där volym- + power knappen?
    Tack på förhand iaf!

5. kent_

kent_ Bannlyst Bannlyst

MINA ENHETER

om en telefon är brickad så startar den inte alls

6. Slajk

MINA ENHETER

Annars kan du tanka hem filen bredvid som heter PB99IMG_cm7r2, döpa om till enbart PB99IMG och lägg direkt på SD-Kortet, inte i några mappar. Starta telefonen med Vol Ner, när bootloadern kommer fram kommer den fråga om du installera en update. Följ instruktionerna.

7. slusk

slusk Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Aha då ska jag testa det, verkade vara lättare det :)

Edit:
    Nu drog jag in den och startade upp och valde att den skulle uppdatera med PB99IMG och sen körde jag en reboot. Startade upp igen med HBOOT och hade då lagt in: InsertCoin_GB_Sense2.1_CM7_1.0.8 på minneskortet. Körde factory, cache och Dalvik och körde zip från minneskortet. Allt installerades perfekt och jag startade om mobilen och den stannar nu igen på Why So Serious?
    Är det så för att det är första gången man kör igång den eller? Nu har den varit så i 10min, vad kan jag göra för fel annars?

Last edited: Jun 18, 2011
  8. Slajk

MINA ENHETER

Det borde funka, men testa RCMix S som InsertCoin är baserad på eller någon annan version av InsertCoin.

9. kandreas87

kandreas87 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du gjort en ext3 partition? Hade samma problem då jag missade partitionen.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk