Problem: Vägrar synka Google Kontakter

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av inkk, 11 december 2015.

1. inkk

inkk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Den 17:e oktober var sista synkningen för kontakter på mitt huvud Google-konto där jag sparat alla kontakter när jag lägger in nya. Det har vägrat att fungera sen dess.

Jag har ett till Google-konto som jag testat att synka några testkontakter jag lagt in och tagit bort, det funkar hur bra som helst. Den vill inte bara synka Kontakter för just det kontot. Jag fattar inte varför. Har testat att starta om.

Appdata, Chrome, Kalender, Persondetaljer, Överföringar på Google+ och Gmail (är vad jag har aktivt) synkar den fint, men inte just Kontakter.

2. inkk

inkk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej. Så nu har jag pillat lite. Tydligen verkar det finnas en maxgräns på antal kontakter man kan ha och eftersom jag varit lat och inte rensat äldre kontakter så hade jag strax över 1200.

Jag testade att exportera alla kontakter från mitt förstahandskonto till testkontot och sedan synka. Det funkar att synka första gången eftersom testkontot då är tomt, men ska jag synka igen så vägrar den.

Så är det någon som kanske vet hur många kontakter som är max antal för att synkningen fortfarande ska funka?

PS. Ska sätta mig och rensa någon dag när jag har lite mer ork.