Väldigt konstiga ljud i telefonen?

Diskussion i 'Wildfire' startad av Kechiki, 18 mar 2011.

1. Kechiki

Kechiki Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Jag är en ägare av en Wildfire som jag är nöjd över, dock har det dykt upp lite enligt mig läskiga ljud i bakgrunden?

När jag till exempel har min mobil på som vanligt så brukar den oftast vara tyst. Då och då när jag lyssnar på musik eller har pratat i telefonen kan det hända att när jag stänger av musiken eller pratat i telefon eller till exempel surfat hörs mycket underliga ljud i telefonen när jag trycker den mot örat? Det är inte jättehögt, ganska svagt som om någon har sin telefon på i bakgrunden med mig men ändå inte.

Man kan höra barn och att det är utomhus och det är som om det är lite långt ifrån, som om det skulle vara på ett dagis med barn som springer runt på gården och leker. Jag vet att det här låter jättesjukt och konstigt, men jag kan inte beskriva det bättre! :P För att bli av med detta ljud så måste jag stänga av och sätta på telefonen, men det kommer alltid tillbaka då och då. Är det någon som har någon aning om vad detta konstiga och småläskiga bakgrundsljud kan vara och var det isåfall kommer ifrån?

Har absolut inget samtal på. Har prövat stänga av nätverket också ifall det kommit därifrån samt musiken men ändå låter det. Det hörs även i hörlurarna om jag har hörlurar i.

2. Molleresa

Molleresa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    57

MINA ENHETER

Av din beskrivning så låter det lite som ett virus, har du laddat ner några konstiga appar? Om en app vill ha behörighet till t.ex "Tjänster som kostar pengar" och "Radera mjukvara" medans det är ett Antecknings-program så vet man ju att det är något lurt...

Men, aja, Jag vet faktiskt inte vad som kan vara problemet, jag tror att någon har gjort ett program som fungerar som ett vanligt program, men det är också ett virus som är lite småstörande...

Detta är ett säkert, bra antivirus-program som man kan använda gratis, man kan även prova på "premium versionen" i 30 dagar utan att skriva in något konto-nummer eller liknande, det rekommenderas starkt. Det enda som måste göras är att göra en användare, vilket är väldigt säkert, pröva det först.

Annars kan du ju ladda ner detta program och kolla vilka program som körs och om du ser något program som du inte vill ska köras så bockar du i det och dödar det. Du skall dock inte bry dig om att ifall du har spelat ett spel så hittar du det i ATK efter att du har stängt det, det ska vara så! Stäng inte dom apparna, det kan skada telefonen.

Last edited: 19 mar 2011
  3. rimsa80

rimsa80 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag tror att din tel har fått virus bakterie, ge den lite antibiotika....
    eller lägg en kall o blöt trasa på skärmen så den kyls av ;)

hahah

Jag tror att du hör hur processorn arbetar.
    Har du tappat mobilen?
    Eller har du spillt nåt på den?

4. Kechiki

Kechiki Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm, njaa, tappat eller spillt något på den har jag faktiskt inte. Min mamma säger att hon hör precis samma ljud som jag när hon lyssnar, alltså barn som leker och inte ljudet av en processor? Jag laddade dock ned virus skyddet den övre tipsaren tipsade om, men dock vet jag ännu inte om det funkade. Jag har tagit bort appar jag var lite osäker på!

5. misaer

misaer Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    ljudet, är det metalliskt eller klart? och om du skippar att koppla in headsetet uppstår det då också?