Fråga: Välja Bluetooth-källa

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av WebMaximus, 17 apr 2012.

1. WebMaximus

WebMaximus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Har 2 st Bluetooth-headset båda anslutna till min mobil samtidigt och funkar bra, ett "vanligt" Plantronics 975 för att snacka i telefon och sen även ett par Philips SHB9000 stereo-hörlurar för att lyssna på musik. Har under profiler för resp BT-headset valt vad de ska användas för, Plantronics 975 för telefonljud eftersom det är den enda profil den stöder och Philips SHB9000 för både media- och telefonljud eftersom den stöder båda profiler.

Mitt problem är när jag har båda BT-enheter kopplade till mobilen och ringer eller tar emot ett telefonsamtal medan jag lyssnar på musik, då väljer min mobil alltid Plantronics 975 som ljudkälla och verkar inte finnas någon möjlighet för mig att själv istället välja att jag vill ta samtalet i Philips-headsetet.

Hade tidigare en iPhone 4 och där kunde du alltid få upp en lista över olika anslutna enheter och själv välja vilken du ville använda men i min Samsung GS2 LTE finns det ju bara en touch-knapp som heter Headset där jag bara kan välja av eller på...går det inte på något sätt att välja VILKET headset jag vill använda?

Last edited: 17 apr 2012