Välja ny telefon.

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av christian-h, 12 apr 2012.

1. christian-h

christian-h Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Hej.

I morse tappade jag min telefon i toaletten... En tre veckor gammal Sony xperia S. En extraförsäkring tecknades till telefonen vid köpet, så jag kan ta ut en ny telefon i butik och lägga mellanskillnad ifall jag väljer en dyrare telefon.

Vad bör jag köra på?

Jag är lite missnöjd med xperia s faktiskt, samtidigt som jag är väldigt nöjd. Microlagg, startar om sig, pixelfel ifrån leverans, väldigt lätt att repa skärmen och något förliten skärm. Det finns dock många plus som skärm, hdmi+fjärrkontrol och kameran.

Bör man vänta på samsung galaxy s3? Eller ska jag sikta på en htc one x? Eller kanske en galaxy note till och med. Eller varför inte en gammal hederlig telefon med sms-funktion och en djävla batteritid tills jag vet vad jag vill ha. Datorn används ju aldrig nu förtiden? Helt galet.

Så vad säger experterna?

2. SHM

SHM Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Ta en HTC One X om du är ute efter den senaste mobilen med monsterprestanda.
    Ta en Galaxy Note om du vill ha en så stor skärm som sitter på Note.
    Vänta inte på Samsung Galaxy S3 för då är jag rädd att du får vänta för länge. Personligen tror jag att S3 kommer vara tillgänglig i slutet av maj eller början av juni vilket är en väldigt lång tid kvar.
    Jag själv har bara köpt Samsungs "S-mobiler" d.v.s. Samsung Galaxy S och Samsung Galaxy S2. Nu när S2 har fått ICS så kan jag vänta på S3 :)

3. underbrallan

underbrallan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre just nu
    Telefon:
    S9 och Asus
    Info:
    Ask and you will know!
    som SHM säger välj antingen HTC X eller Note beroende på lite på skärm storlek....
    själv tog jag en Note till grabben och en HTC X till frugan .....
    så jag kan leka med bägge :)

4. Chamo

Chamo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Berätta gärna lite om vilken som känns bäst av Htc X och Note. Vilka är de största fördelarna med dessa telefoner?

5. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Vi provar i Köpråd istället.

Allmänt -> Köpråd

6. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Skriver med lätt vemod efter att ha förlängt med Xperia S

Kände på polarens One X idag och insåg efter bara någon minut att jag nog gjort felaktigt val, tyvärr

Några reflektioner efter nån kvart blev

Skärmen på One X känns mer levande
    Kollade hans batteristatus och den verkar ha bättre batteritid
    Den är den mest smootha androiden jag någonsin pillat på. Jämförelsen mellan One X och Xperia S webbläsare som swedroid gjorde är fullständigt missvisande, One X vinner med hästlängder
    Dessutom slipper man touchknapparna, som jag för övrigt "lär mig att leva med", men ändå vore skönt att slippa

Nu, ska vi inte dra för stora paralleller av detta. Xperia S har en grym skärm och batteritiden är inte jättestor. Dessutom kan mycket väl Xperia S få en bättre upplevelse med framtida uppdateringar, helt klart

Men som det känns just i detta läge så gjorde jag fel val, tyvärr

7. metallica1981

metallica1981 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ta en sony s. Ta ej one x 4 kärnig är inte inne nu på tid och att sony är även snabbare och bättre

8. christian-h

christian-h Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Tack för alla svar och ledsen för att jag postade i fel avdelning. Jag är ganska ny här.

Jo, htc one x känns som att den ligger högt på tapeten. Men vad fan. Jag funderar på att lämna in telefonen och låta bli att hämta ut en telefon på ett bra tag framöver(om det nu fungerar). Det händer ju en hel del på marknaden just nu.

Istället för att ta ut en ny lur funderar jag på att köpa en begagnad galaxy s2 som ropas hem för småsummor. När jag tänker efter hade jag klarat mig riktigt bra med den telefonen. Ett större batteri och sen kan jag hålla fingrarna i styr ett bra tag framöver.

Ha det gött.

9. SHM

SHM Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Jo, en begagnad S2 funkar. Jag trivs väldigt bra med den speciellt efter att den fick ICS. Skulle du inte kunna hålla dig så får du köpa en S3:a efter S2:an. Det tar ca 1-2 månader tills man har provat en mobil fullt ut och skulle du inte va nöjd med S2:an så kommer S3:an va släppt vid den tiden.