Fråga: Välja prioritet i kontakter

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av palmbergt, 10 okt 2013.

1. palmbergt

palmbergt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hur väljer jag vilket konto som är anslutet som ska vara prio 1 i Kontakter?
    Bakgrund:
    Jag syncar min mail/kontakter via Exchange active sync (via jobbet) och har alla mina kontakter där och detta konto förutom Facebook ska endast användas. Ibland exporterar jag ut Exchange kontakterna till gmail för backup, men gmail ska INTE användas för kontakter.
    så jag har bockat ur gmail från konton och har nu endast Exchange + facebook som det ska vara.

Problem:
    problem 1; exempelvis synkas inte profilbilder från facebook in.
    problem 2: i Exchange så har jag exempelvis Kalle Andersson. Väljer att koppla ihop hans Facebook där han har annan profilbild. De båda blir länkade men det är fortf hans 'Exchangekonto' som visas i Kontakter...jag vill att kontakten uppdateras till att visa hans facebook kontakt som Prio 1 eftersom bilden mm uppdateras, men telenummer mm är ju detsamma.

Vad jag gjort:
    Valt i Facebook att jag ska synka profiler till befintliga kontakter.
    I Kontakter på resp kontakt, kopplat ihop deras facebook profiler.
    Valt att gå in i inställningar och sedan på konton, klickat på facebook och synkronisera.

Summa:
    Hur ändrar jag att det är Facebook kontaken som ska visas i Kontakter som prio 1 och inte Exhange (eller gmail om jag haft det länkat). Eftersom de är sammanslagna så stämmer telenummer, adresser mm.

Behöver man verkligen en extern app för detta?