Välja tablet för video-uppspelning?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Sletkov, 28 jul 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Sletkov

Sletkov Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan! Jag ska köpa mig en Android-tablet. Tänkte köpa mig en Iconia men skippar det nog pga det dåliga stödet för video-format. Vet inte om jag kommer orka med att alltid konvertera allt jag ska se. Jag ska framför allt ha plattan till att spela video. Surfa och greja kommer i andra hand för mig.

Nu är det så att jag har svårt att hitta information om vilken platta som är bäst för detta. Galaxy tab 10.1 ser attraktiv ut men det känns tråkigt att inte kunna bygga ut förvaringsutrymmet med minneskort.

Är det någon som kan tipsa om vilken platta jag borde köpa? Gärna med minneskortsplats och bra videostöd.

Har läst mycket på prisjakt men det finns dålig eller felaktig info i specsen har jag märkt.

Tacksam för tips.

2. F-Forward

F-Forward Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 115

MINA ENHETER

Tyvärr så finns det väl ingen som klarar h.264 High Profile, så om du har HD-material så får du vänta på ny hårdvara som klarar det.

3. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Detta stämmer ej, tableten som klarar det har funnits ett bra tag och heter så mycket som Samsung Galaxy TAB ;) (7")

galaxy tab 10.1 klarar som som iconian, alla tegra2-enheter klarar samma och tyvärr så är inte highprofile med i specen vilket är märkligt av en dubbelkärnig processor på 1Ghz när samsungs gamla tab med en enkelkärnig processor klarar det.

Sletkov och F-Forward gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.