Vänta på Nexus One!

Diskussion i 'Allmänt' startad av WIWO, 24 mar 2010.

1. WIWO

WIWO Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena. Jag är en av de som verkligen tagits av Androidhajpen (till skillnad från polarna som istället går åt Applehållet). Jag har haft svårt att hitta info om när Nexus One kommer till Sverige, och det beror väl på att det inte finns så mycket än. Tror ni att det är värt att vänta på svensk lansering eller finns det liknande mobiler på marknaden redan nu som är en bra investering (någonstans runt 2 års användning)?

Jag måste kolla mailen en gång i timmen, behöver surfa lite när jag inte kan (har nämligen en gammal mobil just nu) och video/musik för resor, men inte mycket mer. Finns det någon riktigt prisvärd androidmobil på den fronten?

2. Mundane

Mundane Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    281

MINA ENHETER

Varför vänta på Nexus one?

HTC Desire är ju aningen bättre och kommer om cirkus två veckor.
    Kommer visserligen få sina uppdateringar lite senare än Nexusen, men den har Sense UI't. ;)

3. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Vad jag vet så finns det inte någon fast release-datum till Sverige, Google har inte ens gått ut och sagt att den Ska lanseras i Sverige. Det står att det ska komma en Vodafone variant nu i vår och då får man bara hoppas på att den lanseras i Sverige också, både låst och olåst, men det är inget som är säkert.

Vad som finns annars är ju Desire som näst intill har identisk hårdvara som Nexus One med lite små förändringar och den släpps nu dom närmaste veckorna har jag för mig. Annars finns det rätt mycket att välja mellan :)

4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

man väntar på nexus one pga av alla roms som släpps till N1.
    det finns även SenseUi om man så vill ha det.