Vänteläge?

Diskussion i 'Legend' startad av jebediah, 21 april 2011.

1. jebediah

jebediah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Hej alla. Då jag kom över en billig Legend så har jag naturligtvis många frågor då detta är min första Android mobil.
    Här läst runt massor på nätet hur man ska göra för att maximera batteriet vilket har gett bra resultat. Men det är en sak som jag inte har kunnat klura ut. Under en natt så har jag en sak som heter "Vänteläge" som har dragit runt 37% av batteriet. Vad är det och kan jag göra några inställningar för att göra den siffran mindre?

2. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Har du slagit av "mobil data" på natten? Annars kan det säkert inkluderas. Självklart bakgrundstjänster också. Men har du inte internet igång borde den inte dra särskilt mycket alls.

3. jebediah

jebediah Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Hmm vart hittar jag den inställningen? Wi-fi har jag slagit av helt då den tömde batteriet direkt. Dock är jag alltid uppkopplad mot 3G nätet dygnet runt.

4. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Precis, det drar rätt mycket batteri! Om du håller in "Avstängningsknappen" så finns det "Slå av mobilt internet" längst ner där har jag för mig. Kör 2.3 numer, så jag vet inte exakt var det heter. Men du kommer hitta det.
    Sen är det ett tips att alltid ladda natten. Det gör jag. Kopplar i den varje natt innan jag lägger mig. Slår dock av mobilt nät på dagen om jag vet att jag ska göra mycket annat med telefonen.