Värme = omstart. Anovo?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Thide, 7 juni 2011.

1. Thide

Thide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla..

Jag har märkt att min Optimus 2x är väldigt känslig för värme. Det är som att "omstartproblemet" som många upplever amplifieras när telefonens omgivning ökar i temperatur. Sitter jag tex på en parkbänk i solen och ska pilla lite med telefonen så startar den om sig ett flertal gånger. Även när jag åker i min AC-fria bil med rutorna nere så startar den om sig massvis med gånger.

Telefonen blir i princip orbukbar för mig om jag inte kan använda den i bilen. Jag har sett att några andra har skrivit om detta problem här och där, men jag undrar om det är några av er som inte upplever detta alls? Är detta något jag borde skicka in telefonen till Anovo för? Det låter ju som ett hårdvarufel i mina öron.

Vad tror ni?

2. Phjodor

Phjodor Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Jag upplever samma sak som dig. Så fort jag befinner mig i ett varmt rum en längre stund har det blivit en vana att kolla att telefonen fortfarande är OK. Åkte som jag tidigare skrev i "Fix för omstarterna nästa vecka" tråden att telefonen stängt av sig och startat om like crazy hela denna varma helg när jag åkt runt i AC-fri bil.

Har dock kontaktat dustin nu för att få reklamera telefonen. Nu har jag tröttnat på att inte kunna lita på att den är igång eller har fastnat med BSOD och sugit slut på batteriet så man står telefonlös.

3. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag har inte märkt något. Jag har gått runt i kostym denna varma dag och trots det så har min mobil inte startat om en gång! :-D

4. Thide

Thide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aa, jag tror fan jag gör samma sak. Går tillbaka med den till MediaMarkt..tråkigt att behöva vara utan telefonen så länge dock. För att inte tala om att det alltid känns som en risk att skicka in något till Anovo. Jag tänker fota telefonen detaljerat innan jag skickar den så att jag kan bevisa varenda eventuell skråma anovo tillfogar...

5. Wwax

Wwax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Ingen fara, LG kommer med en FIX "snart" *host* *fniss* (IRONI)

6. Thide

Thide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

LG fixar biffen! ;)

Nej men jag pratade faktiskt med lg nyss. Han på supporten sa att han inte hört talas om detta problem tidigare men att han skulle informera "toppen" om detta. Han sa till mig att uppdateringen som ska fixa de vanliga rebootsen skulle komma nu i mitten på juni. (vi får väll se)

Hur som helst..tror jag lämnar in min tele på service. Någon som vet hur Anovo gör om de inte kan återskapa mitt värmeproblem? Jag vet ju att felet är där men har svårt att tro att de kommer göra nå grundligare tester.

7. Jakob

Jakob Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hade både värmereboots, laddreboots och vanliga reboots. Min telefon är hos Webhallen just nu. Jag hoppas på återköp.

/Jakob

8. Wwax

Wwax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Dom kommer ladda ditt batteri, uppdatera firmwaren, lägga till några repor och skicka tillbaks den.

Skicka in den igen så kommer dom byta batteri, uppdatera firmwaren, ytterligare några repor och skicka tillbaks den.

Skicka in den ytterligare en gång till och dom byter enheten till en fin bättre begagnad med samma problem.

Så vid detta lag har du varit utan din fina nya telefon i en och en halv månad och inte kommit ett enda steg längre på vägen...

Jag är inte bitter... :ehm:
    :teeth:

9. Thide

Thide Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Väldigt motiverande svar! :D

Nej jag vette fan vad jag ska göra..antar att det är skicka in den 3ggr som gäller innan man får reklamera den..media markt känns ju som de sista som skulle göra något undantag för kunden skull om jag skulle vilja ge upp helt och hållet på telefonen. Har redan DOA't min första telefon som gav sig själv störningar vid samtal på gms-nät.

Frågan är om jag ska vänta på uppdateringen eller bara slänga in den nu..jag har svårt att tro att LG kommer fixa alla dessa problem med kommande "fix".

10. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag sitter i samma båt. Pratade med Dustin igår som bekräftade att telefonen måste gå igenom Anovo 3 vändor innan återköp eventuellt blir aktuellt. Jag kommer vänta på uppdateringen. Om problemet kvarstår köper jag en ny telefon och därefter kommer jag köra hela racet med Anovo.
    Jag är så jävla less på buggarna och ångrar bittert att jag valde en LG.

11. Wwax

Wwax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har väntat på den magiska uppdateringen sen i Mars så håll inte andan.

12. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Har också väntat sedan i mars så det var länge sedan jag höll andan. Tror dock det kommer en uppdatering inom ett par veckor. Om den sen löser problemen är dock en helt annan femma.

13. Skumberg

Skumberg Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upplever samma problem, har ett gummiskydd runt min lur, laddar ja den i min lastbil o lägger den i ett fack i panelen så blir de lite varmare o ca 1 gång om dan får ja slita batteriet o starta om luren så lever den igen...man vågar inte direkt ha den som väckarklocka när man ska upp o lossa på morronen

14. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    168

MINA ENHETER

Kan också skriva under på att telefonen inte klarar värme så bra. Verkar vara pga av det iaf. Har haft min i 3 veckor nu och den har fryst 2 ggr. Första gången satt jag med den i shorts fickan på stranden (Har även ett skinnfodral till den) den andra gången fick jag för mig att jag skulle ladda den i skinnfodralet, det tyckte den inte om. Kände att fodralet och telefonen var väldigt varma så kanske inte så konstigt. Förutom det så har jag inte haft några problem alls med telefonen och är riktigt nöjd. Skulle inte byta den mot en S2:a om jag så fick chansen.

Mvh J

15. M1ntos

M1ntos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Min O2X måste vara flamsäker eller något.

Den låg på laddning i bilen (igår, cirka 45+ i solen) samt laddade ner saker. Tempraturen var 30 i skuggan och 42 i bilen (ja, jag kollade med en temp..). INGA OMSTARTER! Den var glödhet men det var allt :-D

16. Wwax

Wwax Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Appropå ingenting så har jag väntat på retursedeln från Anovo sen 31/5 (ringt och tjatat tre gånger)..

Wohooo, mer och mer nöjd med hela affären!
    Fan vad smidigt allt har gått! Alla företag borde använda detta förfarande som skolexemlpel.

När den väl kommer gäller det att få iväg skrotet för tredje gången fort som fan och aldrig någonsin återse det mer...

17. inact_0003

inact_0003 Youth Droid Inaktiverad

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Låg i solen häromdagen och lyssnade på spotify. Fick ett varningsmeddelande där "Temperatur sensorn har märkt av extrem värme och man borde stänga av" - eller nått sånt.

18. Arne Anka

Arne Anka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Tillhör dem som har haft en fungerande Optimus med hyfsad batteritid (ca 1,5 dygn vid lite användande och med spel och surf ca 12-15h) men förra veckan hade jag mobilen i bilhållaren och det var stark sol. Efter ca 30 minuter fick jag ett varningsmeddelande att batteriet var farligt upphettat. Jag tog ur mobilen och lade den svalt och inget mer hände - ingen omstart eller så.

Men efter detta har batteritiden blivit kraftigt sämre - jag kommer aldrig över 10h nu vid lite användande. Tittar jag på batteriförbrukning är det viloläge och telefonen är inaktiv som står för merparten av förbrukning med skärmen på tredje plats.

Får se om problemet kvarstår - jag har verkligen uppskattat den hittills men jag har vid spelande och surfning kört ner batteriet till noll på mindre än fem timmar (mot ungefär en dag innan) vilket inte är hållbart...

Last edited: 14 juni 2011
  19. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.307
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Galaxy S23+
    Har du prövat starta om telefonen?
    Jag har endast haft 2 omstarter på min, efter senaste ökade batteriförbrukningen dramatiskt men återgick till normal efter en manuell omstart.

20. Arne Anka

Arne Anka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Jag startar om den regelbundet, ca en gång iveckan. Har nånstans läst att factory reset kan hjälpa men inte orkat köra det racet än.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk