Fråga: värmeproblem

Discussion in 'Galaxy Note - Allmänt' started by fluppen, Dec 23, 2011.

1. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en note som blir tokvarm i övre halvan vid belastning, tex om jag laddar ner en torrent eller ringer med den (örat blir tokvarmt)
    Ytan (fram å bak) är så varm att man knappt kan hålla i den och skärmen ljustyrka reduceras (har autoläge) p.g.a förhindrande överhettning enligt inställningar.
    Tycker också att den äter grymt mkt batteri.

Nån mer som upplever detta å isf vad gör jag åt det? Jag har energisparläge på och nån batterysaver aktiv..

Telefonen är rotad och bytt kärna, jag kör med 2.3.6...

2. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Du kanske ska testa att göra samma sak med original kernel? Kan ju bero på att du bytt den...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Har sett en del inlägg på XDA om att vissa kernels gett överhettningsproblem. Läs lite i forumen där.. exempelvis i den tråd där du hittade kerneln som du använder. Finns säkert andra som har problem och en del workarounds eller lösningar brukar alltid presenteras.

Dock är det svårt att ge bättre råd än så då du inte skriver vilken rom och kärna som du använder.

4. fluppen

MINA ENHETER

Tack för era svar, jag köpte telefonen i detta skicket och är själv ny med android- så jag är med andra ord inte vidare insatt i detta.
    Hur ser jag vilken kernel (kärna?)/ rom jag har?

Last edited: Dec 26, 2011
  5. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Kolla under meny - inställningar - om telefonen.. där finns mycket matnyttigt.

Har inte ännu själv satt mig in fullt i vad de olika förkortningarna betyder på Samsungs rommar och kernels. Men ett tips till dig är att besöka XDA-Developers forum och läsa igenom en bunt trådar i Galaxy Note Android development sektionen. Mycket lärorikt. Både om vad man ska och inte ska flasha och hur man gör, finns där. Och man finner mycket information om olika problem som folk råkar ut med.

6. fluppen

MINA ENHETER

Tack, men jag blir inte klokare, har suttit å kikat igenom massa trådar där nu och snacket i dom trådarna är rena grekiskan ju!! ;) Jag är van vid jailbreakade Iphone men det här är out of My league! Köpte som sagt telefonen i detta skicket, jag har ingen aning om jag kan downgradea den till stock eller byta till nån annan rom/kernel som gör att det funkar bättre..tycker även den är slö och laggig, när jag glider mellan screensen så hackar/laggar bilden till tex (utan effekt) , oavsett vilken launcher jag kör (annat än stock)

kan ni urskilja vad jag kör för något genom denna bilden:

Last edited: Dec 28, 2011
  7. fluppen

MINA ENHETER

Upptäckte även detta när jag öppnade appen CWM

8. dt33

dt33 Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Som jag kan se, är den använder utav Abyssnote kernel och som är byggd på KJ6 kernel. Läste att Abyssnote tidigare kernel versioner, hade problem med överhettning och kanske beror det på det som du upplever nu.
    Du kan lägga in stock, byta kernel, ROM osv och det är det sköna med Android. :)

Själv har jag inte börjat att roota min telefon, då Samsung telefoner, är lite annorlundare än min gamla HTC Desire och låter nån annan proffs förklara hur man går tillväga istället. :teeth: