Värt att byta DHD till GT?

Diskussion i 'Samsung' startad av baracken, 9 mars 2011.

1. baracken

baracken Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Ja som sagt, tror ni att det kan vara värt att byta min DHD till en GT i stället?
    Surfar mest på min DHD och där har den ju varit bra. Har tittat lite film på den och ja där kommer ju skärmen med både för- och nackdel, dels så är den ju lite liten om man inte håller den nära men den är ju ganska ljusstark så man ser ju bra på så sätt.

Har bara klämt lite på en iPAD så har inte så bra koll på tabs =P men skulle ju vara schysst just med att du kan ringa med GT så det är ju fortfarande en mobil också (även om man kanske ska överväga att ha headset).

Vad tycker ni som är lite bättre på det här än mig?
    :)

2. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Jag skulle inte byta.
    En tab är mer en dator än en telefon. Okej du kan ha den i väskan och ett headset i örat men när du ska på krogen eller ut men vännerna... ska du släpa på en väska med tabben då?
    Nä, behåll telefonen och spar ihop slantar till att köpa en tablet att ha hemma.

3. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Har själv ingen GT men jag skulle inte byta DHD mot den. För det första så känns 7" lite för stort för en telefon. Sedan är GT lite "gammal" nu när Honeycomb har kommit ut, den lär få Honeycomb frågan är i så fall när. Men om skärmstorleken 7" lockar så finns det bara GT på marknaden. Dessutom har jag läst att stock webbläsaren i GT är långsam.

Sedan inte för att svära i kyrkan men så tycker jag nog att du ska titta på en iPad ifall du vill ha en tablet. Den har både mer program och är billigare än de android tablets som kommer komma under våren. Den kostar 500$ och uppåt jämfört med runt 800$ för android tablets. Dessutom presenterade de iPad 2 som kommer till Sverige den 25:e mars. En nackdel med iPaden är att du inte kan ringa med den.

Om du vill spara pengar så kan du alltid sälja DHD och köpa en lågpris mobil och lägga mellanskillnaden på en tablet.

4. 4305ms

4305ms Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Inte paddan! Fel OS! Dålig upplösning och ja.. varför köpa något enbart på grund av priset- nä spar pengarna några månader och köp någon riktigt läcker android tablet.. tex Xoom :)

5. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Jag är ju sån som sitter på två telefoner så jag har ju min lilla ACE om man ska ut.
    Men just med det att den är gammal det är där jag är lite kluven på. Jag ska kika lite på nya iPAD som kommer ut se hur den känns och så. Samsung ska ju släppa en 8.9" också.
    Det är inte enkelt det här =P men ja priset är ju lite att tänka på om jag ska ha utöver mina telefoner och då vill jag ha en som pallar minst 16Mbit :)

6. erlend

erlend Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Sålde min DHD för min sgt och är hittils helnöjd. Trivs mycket bättre än med min Dhd

7. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

ja det känns ju som att den lär vara bättre att surfa och kolla på film med. Har ju rätt stora fickor så känns ju faktiskt som att man kan få ner den i en ficka.

8. Skee

Skee Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

den går ner i dom flesta fickorna,, även framfickor på jeansen mina.

9. baracken

Mottagna gillanden:
    103

MINA ENHETER

Får se hur jag gör :) funderar på att köpa en platta och köra mitt mobila internet-abbonemang i =P