Fråga: Värt att byta från GS2 till HTC One X?

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Alvin, 3 april 2012.

1. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    585

MINA ENHETER

Den här frågan vänder sig givetvis till dem som redan mottagit HTC One X och hunnit bilda sig en uppfattning. Jag har i dagsläget en Galaxy S2 och undrar således vad ni tror. Är det värt att byta eller bör man vänta? Är det en WOW känsla med One X eller är ni inte helt övertygade?

Tacksam för all feedback jag kan få.

2. mettior

mettior Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag är GS2 äger och min one x kommer imorgon på posten.. orkar inte vänta på att samsung ska släppa s3, så nu blir jag htc ägare igen.

3. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    585

MINA ENHETER

Hade varit schysst om du kunde lämna feedback här när du hunnit testat One X.

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Staff Member

Mottagna gillanden:
    8.403
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Prestandamässigt är det självklart att man ska byta upp sig - men hur det blir i verkligheten får jag också se imorgon då min nya One X kommer på posten och min Galaxy S2 åker iväg på posten!

5. spengo

spengo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Hehe, jag var på Siba idag och frågade om de hade fått in One X än. Snubben hade uppenbarligen aldrig hört talas om luren, men han sade att de hade en brun inne efter att ha konsulterat lagret. Sen kom han slokörad tillbaka och sade att den var slut. "Men vi har en mycket bättre telefon inne, Samsung Galaxy S2". Jag orkade inte förklara för honom hur snett ute han var.

6. superjohan

superjohan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Mjo jag är också lite intresserad av en jämförelse. Kommer dock från SGS. Men tjejen har S2. Jag har nu xperia S och beställt en one X till morsan som jag funderar på att sno :)

7. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Både du och din mor blir nog lyckligast av det bytet.
    Om inte din morsa är sjukt stor och har gigantiska händer vill säga.

8. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    585

MINA ENHETER

Intressant liten jämförelse här men det som är oroväckande är det sista delmomentet i det här testet:

http://www.youtube.com/watch?v=xrhZgGZctdo

9. Phpanos

Phpanos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Det beror helt på vad du är ute efter. Det är förmodligen inte värt det. S2:an är bland de bästa telefonerna just nu, den är redan snabb. Självklart är HTC One X bättre på flera områden, men tror inte att du kommer känna en jättestor skillnad. Det skulle vara ifall du gillar sense gränsnittet mer än touchwiz, eller om du gillar större telefoner. Jag beställde en one X igår och kommer förmodligen få den imorgon. Just nu har jag Desire HD så för mig kommer det bli en märkbar skillnad.

10. mettior

mettior Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag vet inte vad han hade för GS2, men så slö är inte min s2 i uppstarten

11. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Har kört s2 mycket och mobil nörd som man är så köpte jag ju så klart hox så fort den kom ut. Och även om folk kanske inte håller med och säger skillnaden är inte värd det...skule jag säga Byt direkt om du kan :)
    Har även Xperia X som många också frågade om den var värd byta till, men denna spelar i en annan klass än både s2/xperiaS. Gillar bygget och hur snabb den är för det "JAG" använder den av på dagarna. Den är också en av dom få lurar jag har motagning på landet med 3g/H och wifi på topp.
    Samtal låter bra och ljudet är inte för lågt som en del andra mobiler har haft problem med.
    Har ju bara kört den en dag och första laddningen, men tog ur den 07:00 typ och just nu är den på 51%, då med ett gäng samtal,sms,mms och en del surf.
    Har ju också som alltid 3 mail på push även Facebook,twitter,weather på sync.

Säger dock inte att s2 är dålig :) Bara att jag själv verkligen vart såld på htc one x...

Kan också lägga till jag köper alla nya mobiler som kommer ut och det är inte många som får mig att känna "denna kan jag ha ett tag" utan man köper en ny och väntar på nästa.

Men denna får mig faktiskt att känna just "denna skulle jag kunna ha ett tag" utan att gå runt att vänta på nästa. :)

Alvin gillar detta.
  12. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    585

MINA ENHETER

Tack för den här fantastiska summeringen. You helped me make up my mind!

13. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Np :)
    Tänk dock på att jag pratar enbart hur jag tycker och alla är vi olika :)
    Kommer själv lätt köra denna ett tag, endast ett "Hot" just nu och det är ju Gs3 som det pratas om i Maj, men kommer prova den och se hur den fungerar och om den tar min just nu favo. Hox :)

14. superjohan

superjohan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Mjo jag har rätt stora händer och hennes är väl vanliga kärringhänder antar jag. Alltså storleken mindre :P

Hon sa iaf förut: JAG SKA TESTA DEN FÖRST!.

vilket jag tänkte fuck.. Blir hon nöjd så vill hon ju inte testa min :P
    Drömnallen för mig skulle typ vara S2an med högre upplösning på skärmen och xperia S kamera med kameraknapp!