Värt att byta ner sig?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av ibizzen, 9 apr 2019.

Taggar:
  1. ibizzen

ibizzen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Hej

Hade beställt en Note 9 som hade kaputt batteri och åkte in på garanti, men eftersom detta hände under 14 dagars returrätt valde jag att häva köpet.

Note 9 128gb kostade 899euro, och nu råkar en operatör sälja S9+ 64gb för 599euro.
    Det jag undrar är om Noten faktist är värd så mycket mer, eller kanske jag nöjer mig med S9+.
    Noten är ju bra, men upplevde den också väldigt stor. Jag måste köra dualsim jobb/privat och noten har ju liiite större batteri, men även större skärm.

Hur upplever ni jämnförelserna med S9+/Note 9? Är trogen iPhone användare och tycker iPhones priser är för mycket gällande eSIM/dualsim möjligheterna.

Mvh
    ibizzen

bernard gillar detta.
  2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 202
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, om jag förstår ditt inlägg rätt, dvs att du just nu inte köpt någon telefon utan står och väljer mellan Note 9 och S9+ så är det väl främst en fråga om storleken.

Om du upplever Note 9 som klumpig hade jag nog satsat på en S9+ i sådana fall. Det vill säga så länge du inte använder pennan. Har du nytta av pennan (vilken jag själv är mycket förtjust i) så skall du helt klart satsa på Note 9.

Visst har Note 9 ett lite större batteri, men samtidigt en lite större och mer energihungrig skärm. Skillnaden är inte så stor i batteritid mellan de två telefonerna att det blir en dealbreaker i mitt tycke.

Ett alternativ kan förstås vara P20 Pro som du kan köpa billigt via tex. Tele2 (du säger bara upp abonnemanget på en gång sedan), men det förutsätter att du kommer överens med Huaweis UI/EMUI. Den har lite bättre batteritid än S9+ och även dual-SIM.

Kristy och ibizzen gillar detta.
  3. ibizzen

Mottagna gillanden:
    47
    Tack för ditt svar. Visst är pennan en fin grej, men är den värd 300euro mer är tveksamt enligt mig.
    Det brukar ju vara lite så också om man vill snåla så kommer man att sakna, t.ex just pennan :D svårt detta..

bernard gillar detta.
  4. ibizzen

Mottagna gillanden:
    47
    Beställde S9+ 64gb. Hoppas man blir nöjd och kan glömma att man kommer från iOS :)

Dashio och bernard gillar detta.