1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Värt att byta till S21 Ultra?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av zappa79, 4 jul 2021.

  1. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Är det värt att byta till S21 Ultra om man har Note 10+?

    Hur tänker/resonerar ni kring detta?
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 465
    Mottagna gillanden:
    8 401
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har inte haft S21 Ultra men Note10+ och kort därefter S20 Ultra. S20U var bättre på alla plan. Rejäl skillnad i prestanda, flyt samt bättre kameror och haptiskt feedback på S20U. S21 Ultra är ju ännu bättre, i synnerhet kameran jämfört med S20U så den bör vara dramatiskt mycket bättre än Note10+. Dock hade jag Note 10+ med Exynos och S20U med Snapdragon så möjligt att det bidrog till den markanta skillnaden.
     
  3. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Vore ju intressant att veta hur stor skillnaden är mellan exynos modellerna?

    Kan få en S21 Ultra 512/16 för 695 kr i månaden från comviq, men har svårt för att bestämma mig då jag inte vet hur stor skillnaden verkligen är.
     
  4. Klurre

    Klurre Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2016
    Inlägg:
    1 634
    Mottagna gillanden:
    762

    MINA ENHETER

  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 465
    Mottagna gillanden:
    8 401
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Bör vara stor. I syntetiska tester är Exynos på S21 Ultra runt 50% snabbare än Exynos på Note 10+. Verkar också som Exynos 2100 är betydligt bättre än tidigare varianter.

    "What's the takeaway then? Well, at the end of the day, this entire debate is still a purely academic one, held out of curiosity, since in practical terms, we still maintain that the two chips, as found in the two variants of the Samsung Galaxy S21 Ultra, deliver a very comparable experience. Definitely much more so than we've seen with some of Samsung's earlier flagship generations and particularly its own chipsets. If nothing else, we can probably all safely agree that the Exynos 2100 constitutes a massive and marked improvement over last year's Exynos 990."

    Exynos 2100 vs Snapdragon 888: Samsung Galaxy S21 Ultra sustained performance and throttling test - GSMArena.com news