Värt att köpa en Galaxy Tab?

Diskussion i 'Samsung' startad av Dedalo83, 9 okt 2011.

1. Dedalo83

Dedalo83 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är riktig sugen på att köpa en Galaxy Tab 10.1.
    Jag har redan en bärbar dator som inte är så bärbart och en platta skulle passa perfekt för mig för surfandet och för att ta med den till universitetet eller resor.
    Är det värt att köpa en nu? Är et inte bättre att vänta till det kommer en ny snart?

För vad använder ni plattan?

2. maba

maba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Använder min platta till det mesta. Surfning, nyhetsläsning (RSS-feeds), Youtube, Twitter, musik (genom Google Music och Spotify), chatt (GTalk), kanske tankar något avsnitt av nån serie ibland och tittar på, glorifierad fotoram :)p), spel såklart, lånar eböcker från mitt bibliotek och läser direkt på plattan, använder Google Maps om jag känner mig vilsen, övar på att spela Super Mario-melodier på piano (;)), etc etc.. Som sagt, finns en hel del man kan göra och finns mängder med program.

Om det är rätt att slå till på en nu kan jag inte svara på, beror ju lite på vad du får betala för den. Fick min genom Telia för 3600kr, vilket jag tycker är ett rätt okej pris. Men skulle jag betala ~5000kr för den? Då skulle jag hellre vänta på en ny platta. Fast iofs så gav jag 6800kr för min HTC Hero när den precis kommit till sverige. :P

Edit: kan tillägga att jag sällan slår på den stationära datorn numera.. Även fast den är splitterny och ett riktigt monster.. Skulle väl vara för programmering/utveckling och tanka filmer. Detta inlägg skrevs t ex. på plattan ifrån soffan. :)

Last edited: 9 okt 2011
  3. spyvingen

spyvingen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Jag skulle också vilja veta om det är några plattor runt hörnet tab är ju trots allt några månader nu och Ice Cream Sandwich är att vänta så nått bör väl hända :)

Edit.
    Måste erkänna annars att jag blivit vansinnig sugen på en tab 10.1 :)

Edit igen.
    Min tanke med en platta är att ersätta allt slösurf och youtube med mera på min stationära dator. Och då även fjärrstyra datorn med hjälp av mediadog med mera så min stationära kommer enbart användas som server och kanske spela på ibland.

Last edited: 10 okt 2011
  4. västeråssnubben

västeråssnubben Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s25 ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung galaxy s25 ultra
    Platta:
    Samsung galaxy tab s6
    Övrigt:
    Samsung galaxy watch 6 classic 47mm
    Jag använder min dagligen! Min stationära slår jag aldrig på längre, all surf sköter jag nu med denna lilla skönhet. Och man ska aldrig bry sig om vad som finns runt hörnet, skulle man göra det så skulle man ju aldrig köpa ngt ihuvudtaget för att det kommer nya bättre saker hela tiden..

5. spyvingen

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Det är sant men om det ligger en grym tablet precis runt hörnet kan man ju vänta eftersom tabben funnits ett tag nu så bör den väl snart ersättas med an annan skönhet :) Hade tabbe varit splitterny hade jag inte tvekat.

6. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Jag skulle nog kikat lite på 8.9". Inte för att den har bättre specs (för det har den väl inte?) utan snarare för att den är smidigare. Vill man vänta på monsterplattor får man nog vänta till vintern :)

7. dhanjel

dhanjel Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    280
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Kal-El ligger nog inte så långt borta så har man tid att vänta bör man nog göra det, vill man ha en nu så köper man den nu ;)

8. Taskman

Taskman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 023
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P9P XL Porcelain 256GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    P9P XL Porcelain 256GB
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 2:
    S23 Ultra 512GB Green
    Info:
    Nova Launcher
    Telefon 3:
    ROG Phone 6
    Platta:
    Galaxy Tab S8+
    Platta 2:
    Galaxy Tab S6 LTE
    Övrigt:
    CCGTV, Gear S5 Pro, Google Home & Nest Mini, Philips Hue
    Kal-El ligger väldigt nära då flera tillverkare pratat om tidig 2012 releae och ZTE har ju redan "visat" upp platta med Kal-El i sig.

Frågan är vad du är ute efter. Jag tror både 8.9 och 10.1 kommer bli billiga när Kal-El varianten kommer vilket kan göra de värda att köpa om du nu inte absolut vill ha det senaste.

Jag köpte min 10.1 bara för en dryg vecka sedan väl medveten om att Kal-El och ICS ligger runt hörnet men jag ansåg inte att jag behövde den kraften för det jag gör med plattan.

9. spyvingen

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Kal-el verkar ju lovande kan ju vara värt väntan om dem kommer snart. Precis detta jag menar man köper en sak och sedan kommer nått mycket bättre. Så det är iaf. bra att veta vad som väntas innan man köper något. Eftersom tegra funnits ett tag nu innan kal-el så kanske det är värt att vänta in kal-el för efter detta tar det nog ett tag innan det kommer något häftigare.

10. spyvingen

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Note 3
    ROM:
    CM 13
    Transformers 2 ser ju rätt lovande ut och verkar inte vara för långt kvar (rätta mig om jag har fel) Funderar på att vänta in den iaf vad tror ni jag har ingen brådska. Verkar prisvärd och smidig med ett en smidig tgb docka.