Värt att köpa N1 idag?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av joke, 16 nov 2010.

1. joke

joke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena,
    Som rubriken lyder, är det värt att köpa en N1:a nu?
    Söker en stabil telefon och fått ett hyfsat pris på denna

Kommer Google att fortsätta uppdatera N1 när Nexus 2/S kommit ut etc. ?

Tacksam för era åsikter :)

Mvh

2. DrLaban

DrLaban Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    94

MINA ENHETER

Jag har aldrig varit så nöjd med en telefon som med Nexusen, hands down. Jag har visserligen aldrig ägt en iPhone så jag har inget att jämföra med där, men otaliga andra tillverkare och modeller har jag haft. Jag blev bestulen på min gamla, men lyckades få tag på en annan tre dagar efteråt och det är skönt att jag slapp sitta fundera på om jag skulle köpa en ny telefon, använda en gammal, vänta på att det kommer någon annan schysst modell, osv.
    Jag kommer att använda mig av min Nexus 1:a till den dag jag har råd med nästa Google-mobil.

Jag skulle kanske kika lite snett på Nexusen om jag haft stort behov av företagslösningar som växeltelefoni, Outlook-synk, Lotus Notes, osv. Det här är en höjdarmobil för privatbruk, men jag tycker nog att den är lite famlande för företagande som inte haft Google i åtanke från början.

3. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Jag tror nog Nexus One kommer uppdateras ett tag till men man vet aldrig säkert. Om du klarar dig utan (eller som många av oss, vill slippa) Sense och liknande är det en kanontelefon. Dessutom finns ju gänget bakom CM som kommer se till att det finns finesser och uppdatering länge till N1. Om du nu vill greja lite själv.

4. joke

joke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, tackar för svaren