Okej, men varning för mycket text!
Såg en annons på blocket om en nexus 5 oanvänd i nyskick för 2000 kr. Emailade säljaren och vi pratade lite. Fick ner priset till 1800 kr inkl frakt och swishade över. Såg att säljaren hade en profil här (*raderat*) och såg då något om att den varit inne för skärmbyte (inte oanvänd då som han hävdade). Med numret och namnet kollade jag personen på ratsit och hittade allt jag behövde veta.
Han skulle skicka med DHL och då skicka mig ett kollinummer. Fick inget och han kom alltid med undanflykter till att inte kunna skicka ett. Efter lite tjat och en dag gick fick jag en screenshot på bokningsinfo från DHL. Ringde och hörde med DHL och paketet stod som bokat, inget inlämnat till ombud. Väntade en dag till och skrev till honom. Han skrev att hans mor lämnade in det och hon hade även varit hos ombud som lovat att få iväg det. Ringde till DHL igen och samma sak där, paketet är bokat och inte inlämnat.
Tog via ratsit reda på vem hans mor var och skickade ett SMS. Hon svarade med att jag troligtvis blivit lurad och att hennes son hållt på med detta tidigare och då lovat både henne och polis att sluta. Skrev till säljaren via SMS att jag kontaktat hans mor och att pengarna ska vara tillbaka på min swish inom en halvtimme eller så ringer jag polisen. Antingen det eller så skickar du mobilen, skrev jag. Han skrev att han skulle skicka mobilen. Han frågade hur jag ville få den skickad. Via posten skrev jag.
Skrev till hans mor att jag inte gör en anmälan om han skickar mobilen. Hon skulle se till att han skickade den.
Kort efter skickade han ett MMS på kvitto från posten. Kollade upp kollinumret och ett paket var på väg. I paketet (som var jäkligt dåligt packat, låg mobilkartongen med mobil och allt i. Även kvitto från bazula där han köpt den samt kvitto från LG på skärmbyte samt att jag har ett skärmbyte kvar att bruka.
Det löste sig till slut men den jäveln scammade mig från början. Gissa om han blev lite nervös att jag hittade honom via ratsit och tog kontakt med hans mor. Tror inte han väntat sig det.
Last edited by a moderator: 6 maj 2014