Värt att köpa?

Discussion in 'Desire - Allmänt' started by Dookie, Aug 17, 2010.

1. Dookie

Dookie Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Letar efter en ny mobil och kom in på Desire.

Vad tycker ni om den? Det blir min första smartphone eller vad kallas det? :P
    Är det värt att lägga pengar på den eller ska man satsa på en annan?
    Tanken är att jag ska kunna surfa (är det bra "kvalite"?), sms´a, mms´a och ringa...och kanske spela något spel ibland.

2. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Helt ärligt så skulle jag rekommendera dig Wildfire isåfall.
    Det är bara pengar i sjön ifall du inte ska hålla på med 34 saker samtidigt.

3. Norsehawk

Norsehawk Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Tycker sj att Desire är värd varenda krona. Visst, Wildfire är också hyfsad på sitt sätt, men vill du ha bra skärm så kör på Desire. 3,7 tum stora skärmen är helt underbar att surfa på. Jag har heller inga superavancerade spel, utan bara några plojspel som jag ibland lirar eftersom det drar på tok för mkt batteri. Speciellt flashbaserade spel! :eek:

4. Dookie

MINA ENHETER

Kollade på Wildfire men tror att jag tröttnar lätt på den, såg också när de jämförde Wildfire vs. Desire och ja, valet är väl givet.

Jag har inte kollat på mobilerna irl men hur uppfattar ni desire storleksmässigt? Är den Jättestor eller är den lagom?

5. rawimage

rawimage Senior Droid Medlem

Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Jag är inte helt insatt i detta och kan ha helt fel, men har sett flera poster om det i olika forum om folk som har lite problem med att få vissa appar att fungera eller inte kan hitta dem på Market.
    Detta troligen på grund av att det för tillfället inte finns stöd för den låga skärmupplösningen som Wildfire har (QVGA 240x320), detta gäller för Sony Ericsson X10 mini också. Det kommer kanske så småningom, det är upp till apptillverkarna.

Annars kan jag hålla med om att Desire är lite overkill om du är osäker på om du kommer att utnyttja den. Men tro mig när jag säger att Desire är en helt underbar telefon och det är väldigt svårt att lägga den ifrån sig. Det finns hela tiden nya saker att hitta på.

6. Norsehawk

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Den är perfekt. Passar skitbra även i mina slimmade jeans. Känns också slimmad jämfört med SGS och Xperia X10. Funkar skitbra i handen med. Du kommer inte ångra dig alls, tro mig. :)

7. rawimage

Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    De har samma bredd, men Desiren är något tunnare och längre. Men känns definitivt inte stor. Jag var lite orolig för det innan jag fick den, men den är "lagom".

8. Dookie

MINA ENHETER

Nu gör ni mig ju osäker, haha :P

Men vad menar ni med att "utnyttja" mobilen? Innebär det att man använder appar eller? ;)

9. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag vet inte heller om jag ska en Desire eller SGS :( SGS har ju såklart bättre hårdvara och GPU o sånt men mjukvaran är skit! Desire har allt men den är lite "gammal"

10. rawimage

Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Desire kan i stort sett allt utom att bada, för det tål den inte.
    Men ja, telefonen blir ju vad man gör den till det är det som är det sköna med smartphones.
    Vill du bara ringa så går det bra, men du kan lika gärna ha en gammal SonyEricsson.
    Men med Desiren så kan du navigera med GPS i bilen och spela musik över Bluetooth till bilstereon samtidigt. Du kan installera appar från Market, surfa medan du lyssnar på musik och samtidigt tankar ner en ny film till minneskortet över WiFi från datorn.
    Du kan..... ja du förstår, den klarar att göra massor med saker och det simultant.
    Har du någon hobby - kolla på Market för det finns garanterat någon app för detta.

11. Dookie

MINA ENHETER

Sådana saker jag hade tänkt att göra, förutom bilgrejerna, var kanske lite otydligt.

12. rawimage

Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Då skall du ha en Desire och inte Wildfire!

13. Norsehawk

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Men den kommer alltid få nya uppdateringar före SGS, alltså rent logiskt är det snarare tvärtom. ;) Visst, den må ha en lite vassare GPU, men du bör fråga dig detta: Kommer du någonsin spela FPS-spel i 3D? Och hur länge?

Sånna spel är högst 50 mb stora vilket innebär att man förlorar mer på att spela sånna krävande spel med sin mobiltelefon. Till exempel förkortar man batteritiden än annars. Visst, okay, man kan väll flasha lite, men ändå. Ska du spela bärbara spel vänta lite å skaffa dig en Nintendo 3DS istället - en konsol som kommer sopa banan med alla. Eller så skaffar du dig den där Sony Ericsson PSP:an som kommer kvartal 4... om du föredrar hellre PlayStation. :)

Personligen skulle jag aldrig köpa en ny mobiltelefon bara för att man kan spela "grymma" spel, som egentligen är för korta för att spela och bara dödar ännu mer på batteriet.

14. itadruid

MINA ENHETER

hehe nej sant sant. Det som oroar mig är om att inte desire får 3.0 så lär de bli fail med min mobilköp :(

edit: och nej jag ska inte sitta och lira CS på min mobil men ett spel då och då skadar inte. favorit är ju självklart labyrinth ::)

sen vll man ju att mobilen ska vara prisvärd. ska man lägga ut så mkt pengar så kan man lika gärna köpa det bästa:)

Last edited: Aug 17, 2010
  15. rawimage

Telefon:
    Moto X4

MINA ENHETER

Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    Frågan är bara om SGS är värd den extra kostnaden. Det lilla jag har pillat på den så kan jag bara säga Nej. Bättre skärm, men kändes segare än Desire (oresponsiv). Kan varit en kass telefon jag fick tag i men den övertygade definitivt inte.
    Haha nu blir jag nog påhoppad :)

16. itadruid

MINA ENHETER

Hehe det hoppas jag inte men det är lite skönt med objektiva åsikter ibland.

17. linuxares

linuxares Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

hmm efterläst allt det du skulle ha den till, Desire!

18. Claes B

Claes B Youth Droid Medlem

Telefon:
    Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 4
    Telefon 2:
    Pixel
    Köp en, tror knappast du blir besviken. Köpte efter en del efterforskningar en Desire efter min SE W890i (som jag älskade eftersom den funkade och var smidig). Desiren är ju givetvis större, men den känns inte klumpigare och jag blir fortfarande imponerad av den då och då trots att jag haft den sen i April.
    Finns säkert lika bra och bättre lurar, som iPhone 4 och SGS, men så kostar de ju mer istället.

19. swedem

swedem Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har en Desire, hustrun köpte en Wildfire i helgen. Använde den för att ringa/messa/surfa lite när jag sitter på tåget och bussen och läser lite på nätet i sängen. Skulle inte surfa lika mycket på Wildfiren. Dessutom kan du inte dra ner alla appar från market till Wildfiren vilket skulle störa mig rejält. Det är alltid svårt att berätta för folk hur de ska göra men jag tycker helt klart att Desiren är värd de extra 2000:-.

20. Dookie

MINA ENHETER

Ska kolla runt lite imorrn på Desire, men ni som har en, vart har ni köpt eran?