värt att köpa?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av swematte, 3 mar 2011.

1. swematte

swematte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

har tänkt köpa en mobil till tjejen .en 3månader gammal x10 utan kvitto/garanti.2000kr vill säljaren ha.va tycker ni?e det en ok mobil?

2. Adler

Adler Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Köpte min med allt inkl. kvitto för 1800:- (inkl. frakt) här på swedroid. Ingår mw600? Det är ju ändå värt en hundring eller två. Helt fel är väl inte priset. Hade en Acer Liquid och den var betydligt söligare än min x10, tycker den är ganska rapp faktiskt med den nya uppdateringen. Sen ska tilläggas att det går slött med helt problemfria ROMs till x10 men det kanske inte är intressant.

3. swematte

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

aja...ja får tänka lite på d..fler får gärna ge lite åsikter:)

4. Lulhasafotn

Lulhasafotn Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Personligen skulle jag inte ha köpt en tre månader gammal mobil utan kvitto, låter skumt i mina öron.

5. Hund

Hund Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 002
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    ROM:
    GrapheneOS
    Jag hade köpt en mobil där du kan köra en något nyare version av Android. 2.1 känns ju lite old. :P

Sedan känns det ju lite tveksamt till hur ärlig mobilen är om personen i fråga inte har ett kvitto.

6. swematte

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

sant så sant:-) hoppar nog den...

7. Sasori

Sasori Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38

MINA ENHETER

Finns det kartog och annat till den? Det skulle ju kunna vara ett ärligt köp men frågan är då hur länge sen det var. 2000 låter ändå ok men som sagt, 2,1? Kanske värt att köpa en lite nyare lur då ;)

8. H3nk3

H3nk3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

personligen kommer jag aldrig köpa en Sony Eller Ericsson produkt någonsin igen efter denna skit telefon.

9. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Förstår dig till viss del, så kände jag med förra sommaren då jag hade x10. Men efter det har jag ägt... få se nu, x10 mini, x10 mini pro, x8 , 2st vita x10 och köpte imorse min 3:e x10 vit! Idag är jag utan android så jag väntar ivrigt på x10:an igen pga nu med custom roms så är x10:an brutalt snabb och trevlig det lilla jag pillat på den (2st polare som demat och övertygat mig).

Xperia serien, främst x10 är verkligen en hat/kärlek mobil! "The look" och att man sen kan köpa den för nästan ingenting på blocket (köpte min i nyskick med kvitto för 1000kr) är svårslaget! När jag betalade fullt pris med 1,6 gillade jag den inte alls! Med 2.1 var den ok, men knappt värt det... nu... med custom roms och en prisklass på om man har tur och är snabb 1000kr så är det för mig en helt ok mobil.

10. aalx

aalx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

lägg till någon tusenlapp och vänta på nya modellerna - min x10'a kommer troligtvis säljas när SE Arc kommer.

Burger gillar detta.
  11. johfel

johfel Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

+1 på den.

12. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Så tänkte jag med efter alla dessa xperia lurar. Men Arc specen imponerar bara lite. Jämfört med en moddad x10 vinner jag vad? De är för lika! Ok om Arc hade dubbla kärnor, helt ny skärmteknik, full hd kamera osv osv.

Skärmen är väl nästan densamma, 0,2" större? Kameran är kanske lite bättre än en redan bra kamera på x10... skulle vara hdmi då, men hur ofta kommer du använda den? Jag kör redan xbmc, playkanaler osv med en annan enhet mot tv:n. Designen är mycket snygg på Arcen, men det är ju x10 med.

Last edited: 8 mar 2011
  13. H3nk3

H3nk3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmmm något säger mig att xperia är en riktig skit telefon om du haft så många olika telefoner utan att fastna för den.

14. Vispen74

Vispen74 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    382

MINA ENHETER

Om man kör in en Cyanogen ROM, så är ju telefonen helt underbar och snabb. Så länge jag körde SE orig 2.1 så kom aldrig telefonens relativt bra hårdvara fram, förutom kameran då som alltid varit bra! 1500:- skulle jag lätt betala i alla fall, telefoner sjunker snabbt i andrahandsvärde likt annan hemelektronik.

Ni som klagar på gammal Android version, 2.1, det är väl bara att slänga in en 2.3 ROM om ni vill, vad är problemet??? Det är ju barnsligt enkelt med hjälp av de guider som finns.

15. jonaktiv

jonaktiv Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

bah, köp den inte! kan vara att man säljer den för att den är kass, vilket inte märks så ofta, som min, den stänger av sig lite då och då, hårdvarufel

16. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag har haft lika många bilar de senaste 4åren. Det säger väl en del om mig? Jag är ombytlig, att jag håller mig till SE borde väl också betyda något? Tex, att jag gillar SE lurarna. Visst jag krisade och testade även iPhone, desire, wildfire och en spica... men ändå.

BTW, frugan är densamma de senaste 11åren så där är jag fast! :)

Last edited: 9 mar 2011