Fråga: Värt att lämna tillbaka nexus 7 o köpa nexus 3g för 700kr mer?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av johan12345, 10 dec 2012.

1. johan12345

johan12345 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej! Är det värt att köpa nexus 3g framför vanliga? Jag kan koppla min till min mobiltelefon via wifi men det kanske finns nån fördel med att ha simkort rätt i plattan?

2. Marquzz

Marquzz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 10 Pro
    Det kan väl bara du svara på, har du användning för mobilt bredband i plattan och tycker det är krångligt att koppla via telefonen så kan det väl vara värt det. Annars tveksamt

Swiftly written with magic flow

3. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 910
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Som ovanstående säger: Beror ju på!
    Själv tycker jag det vore värt det. Platta och mobil oberoende av varandra passar mig. Jag reser en del och har inte alltid så bra laddmöjligheter och då vill jag inte dra ur mobilen. Men det är jag det! Din situation kan ju vara helt annorlunda!
    I min nuvarande 3G-platta har jag ett kontantkort med årssurf. Funkar bra för mig.

4. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Tänk också på att custom roms för 3g modellen blir förmodligen något mindre än den för wifi modellen. Iaf till en början. Fast du kanske vill köra allt stock.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

5. Cee

Cee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Det är precis så jag tänker med. Sitter man 4 timmar på tåg utan tillgång till laddningsmöjligheter vill man inte att både platta och mobilen har slut på batteri när man kommer fram.

Det dumma för min del är priset för ett extra SIM kontra hur mycket jag reser. Det går ganska mycket i omgångar så det tar emot lite att lägga 69 kr/månad för ett SIM jag kanske inte använder alls just då men som kommer gå betydligt mer en annan period.

6. vfsimon91

vfsimon91 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Testat Joors - ett reklamfinansierat bredband? Du betalar enbart en engångsavgift, sedan får du surfa för 2GB i månaden. PM:a om du vill ha en invite, tror de har en kampanj nu med ett SIM-kort för 295:-

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Last edited: 13 dec 2012
  7. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Ni har tagit upp både fördel och nackdel.

Att ha två simkort ger det ju en extra månadskostnad. Visst, du sparar batteri. Däremot så finns det externt batteri som man kan ta med sig som inte behöver ta så stor plats för de gånger du ska resa, utan strömtillgång.

Andra positiva saker med externt batteri är att i vissa sammanhang man behöver ladda telefonen mitt på dagen, slipper du lämna telefonen ifrån dig för att ladda. Jämfört med att köpa extra stort batteri så kan man dela med sig av sitt batteri till andra och att man alltid inte behöver bära med sig det.

Summan är väl att det ändå blir en engångskostnad. Som jag anser bättre än dubbla simkort. Det finns ju månader man inte alls använder sin platta. Iaf inte utanför sitt wifi område.

Visade sig att jag Tapatalkade via min Samsung Galaxy

8. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 910
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Comviq påstår ju att man får ett års mobilsurf om man köper kontantkort genom deras sida. (Att det var ett h-e att få dem att starta upp mitt sådana erbjudande gör att jag säger "påstår".)
    Telias årskort surf kostar 500 kr och det finns ofta startpaket med årssurf för någon hundring på Tradera (har själv sålt flera för 100-150 kr/st). (Telia har titt som tätt kampanjer när de ger bort sådana startpaket och då hamnar många ute på Tradera sedan. Sådan kampanj pågår t.ex. just nu!)
    Så ett extra SIM-kort behöver inte bli särskilt dyrt.
    Men det är ju som sagt beroende på hur mycket man själv bedömer att man kan behöva det om det är värt det!

Extra batteri är ju för övrigt alltid bra att ha, vilken lösning man än väljer!