värt att modifiera mobilen?

Diskussion i 'Optimus 2X - ROM-filer och utveckling' startad av optimush, 24 jun 2011.

1. optimush

optimush Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har just nu min mobil i original utförande, för det mesta fungerar det bra men har på siståne märkt att ibland fryser mobile 1-2s samt att om jag har flera webbsidor öppet samtidigt och startar nåt program så kan mobilen temporärt bli laggig.

tycker även att f-secure är jobbig alltid när man startar mobilen och den är seg och laggig 10-25s

2. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Inget av ovanstående existerar med custom ROMs. Iaf de från Modaco, CM7 är nightly så den har en del buggar.

3. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nyss bytt till CM7, från "Fear", och jag är riktigt nöjd.
    Har en bugg som stör mig varje kväll när jag pluggar in telefonen i laddaren:
    När Alarm Clock Plus startar så hör jag ett tickande typ en gång var femte minut, trotts att jag sätter mobilen på ljudlös, dock så löses de med Advanced Task Killer, dödar alla program via ATK-widgetten så slutar tickandet. Annars är allt bra.

Den buggen är inte ens en hundradel så störig som de buggar som fanns i 2.2 och modaco... så kan rekommendera CM7 om du vågar köra in nightlys.

(Ja, var orolig själv innan jag installerade denna eftersom jag använder mobilen mycket, speciellt i arbetet, men är mycket nöjd nu när jag väl kört in den).

4. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Hmm, vilka buggar har du i Modaco som är jobbiga? Jag planerar själv att byta till CM7 när de fixar samtalskvaliteten på riktigt (då man inte behöver pilla själv för att få till det). En hel del personer har problem med att personen på andra sidan luren inte hör så bra.

5. optimush

optimush Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

låter bra, har man nån nytta av f-secure eller annan antivirus för den delen?

6. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Nej, men den är ju för spårning av mobilen och sånt också väl? Typ skydd för stöld men jag använder inte det ändå.

7. xfs

xfs Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Buggar jag hade i modaco och fear:
    * Mini-lagg och små-frysningar
    * Program som inte fungerade (bl.a PvZ och Tegra2-spel gick inte, och gick dom så fungerade dom dåligt)
    * Program som avslutade sig själv när jag använde dom.
    * Force-close av program när jag använde dom (inte samma bugg som ovan)

Buggar jag har/har stött på i CM7:
    * "Tickande" ljud när jag trycker i laddaren (samma ljud som när man låser/låser upp skärmen)
    * En gång slutade ringsignalerna fungera. Vibratorn fungerade dock, och efter omstart har jag inte upplevt det fler gånger.
    * Lite långsammare låsning till GPS än med modaco/fear

Så för mig fungerar CM7 mycket bättre med andra ord.

8. inza

inza Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

PvZ funkade inte med FR17 för mig men med FR19 har det funkat bra. Aldrig haft problem med Tegra spel på någon Modaco release.
    Browsern crashar ibland för mig på sidor med flash men annars inga crasher/FC. Vilken version av Modaco körde du senast?

9. macke87

macke87 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är jävligt random i det här ämnet också och tvekade länge på att både roota och framför allt slänga in en ny rom. Nu såhär i efterhand förstår jag inte hur jag klarade mig innan, det är en helt ny lurjävel.

10. cjb

cjb Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 279
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon: