Väska och skyddskläder

Diskussion i 'Magic' startad av Johan, 7 jul 2009.

1. Johan

Johan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag söker tre saker. Först och främst en väska att ha Magicen i fäst i bältet. Det ska finnas plats för lurar och det ska gå att ta upp luren utan att dra ur lurarna. Den ska vara av något stabilare än tyg. Förslagsvis läder. Den ska inte vara onödigt klumpig och den får gärna vara snygg. Bästa kandidaten jag hittat är http://www.themobilestore.se/se/art/original-vaska-till-htc-magic-htclc.php .. Skulle dock vilja höra om någon har provat denna väska eller någon annan variant som kan rekommenderas.

Det andra jag söker är ett skyddande skal. Jag såg att någon köpt ett silikonskal. Har även sett att det finns hårda transparenta skal. Syftar då på denna: http://www.themobilestore.se/se/art/crystal-case-till-htc-magic-transparent.php Har någon här testat denna? Intryck?

Tredje grejen jag söker är ett skärmskydd kompatibelt med det skal jag väljer. Har sett i pimptråden att det finns några varianter. Spegeln verkar tuff, men jag vill i första hand ha något som skyddar mot repor utan att tillföra eller ta bort någon annan känsla. Tankar och ideer kring det?

Ledsen för luddigt formulerade frågor. Men det jag söker är helt enkelt visa ord från folk som provat och har bu och bä att komma med om olika produkter som löser ovan beskrivna komplexiteter. Tack på förhand!

2. MaxH

MaxH Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag rekommenderar att du kollar ebay, snabblänk här. Tar visserligen lite tid att få grejerna, men priserna är så man kan chansa. Jag har förut sett flera olika kraftigare skydd, såsom ett lock som man fäller ner för att komma åt telefonen, och ett mycket snarlikt det du länkar till

Mitt bästa köp är nog detta, efter att jag klippte bort biten som täcker knapparna (eftersom de inte passar alls). Det är visserligen ett "hål" för displayen, men väljer du att inte klippa bort biten för knapparna samt sätter ett repskydd så är hela telefonen täckt. Kanske inte vad du söker, but yet.

Köpte också såna här repskydd. Helt klart värt att köpa, även om jag kanske inte kom undan så värst billigt jsut där. Vill dock varna att repskydden verkar lätt bli repiga.

Detta skydd inhandlade jag med och kan inte rekommendera det. Det var inte så vidare 'rubberized' alls, utan bara plastigt och hårt. Dessutom tvådelat, och de 'hakar' som ska hålla ihop det gick sönder rätt snabbt. Och så klart "hål" för displayen.

3. Johan

Johan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tack för svaret!

eBay har jag förstås kollat på, men jag noterade på bilderna att siilikonskalet inte passar nordiska Magicen. Skärmskydd verkar ju dock vara bra att köpa därifrån.

Du köpte alltså paketet med 6 skärmskydd? Är dessa bra? Skulle ju vilja sälja ett eller två till mig för en 50-lapp med frakt? Skulle vilja ha ett helst igår. För varje dag jag väntar repas skärmen allt mer. Annars ropar jag hem ett pack själv. Ingen fara. :)

Vad det gäller skal känns det som att man förlorar lite av grejen om man behöver klippa i det. Så jag söker fortfarande efter en bra lösning på det. Ingen som testat crystal clearskalet jag länkade till i första posten?

4. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Detta kanske låter lite elakt, men jag menar det inte på det sättet, men jag vill ändå säga att ha telefonen fäst i bältet kan aldrig bli snyggt :)

... nu när jag fått det sagt (och kanske skapat en debatt) så undrar jag lite över vad det är som repar din skärm? Jag har mobilen i "läder"påsen i jeansfickan. Nycklarna ligger i den andra fickan. Sladdarna till lurarna är tillräckligt långa för jag skall kunna lyssna även när mobilen är i fickan.

5. gnutten

gnutten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Köpte min silkonskydd i från TheMobileStore.com har ingen egen bild men det finns en på forumet här https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=479&highlight=silikon

Ang displayskydd så köpte jag mitt på Claes Olsson och klippte till själv för att ha tillsvidare innan jag fick mitt lite dyrare displayskydd
    http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=55484352
    Och jag får säga att Claes Olsson skyddet var bättre än väntat så jag kör med det tills jag har slitigt ut det.

6. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hård skall är rena skräp (mitt åsikt) .
    Silikon den vanliga som länkades där uppe är OK, men den mer transperanta modellen som inte täcker knapparna är bättre, just nu har jag inte den på min då jag testar konstiga rom (den är inte så lätt att ta av och på ) . skärm skydd fick jag med på köpet.
    hitta samma sak men fraktfritt så blir det billigt .
    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&item=120423792851

annars är denna billig!
    http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&item=350211382339

den är bra att ha också (funkar fint) http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&item=260424958456

7. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

8. pebe292

pebe292 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    381
    Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco X6 Pro 512

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Hallon
    Telefon:
    Poco X6 Pro 512
    Jodå, det finns silikonskal som passar perfekt. Om du tittar i gamla tråden så hittar du länkar och bilder. Tyvärr så är jag inte hemma annars kunde du fått ett skärmskydd av mig. Köpte ett sex-pack sedan fick jag med fler när jag köpte silikonskal.
    Hårt transparentskal har jag också men använder silikoskalet. Det passar bra och ser snyggt ut. Kommer att använda det i stan, det känns tåligare med silikon i båt och husvagn.

9. PsyDuck

PsyDuck Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Vimla, Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Jag har ett svart och ett 'vitt' silikonskal som bortskänkes mot hämtning/fraktkostnad. Finns även ett skinnfodral om nån vill ha.

10. Johan

Johan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Tack för alla tips och åsikter! Det är den typen av svar jag eftersöker. :)

PsuDuck: Var bor du? Jag vill gärna ha ett "vitt" skal, om det passar den nordiska Magicen. Om du inte bor i Stockholm kan du pma kontouppgifter så bötar jag in frakten.

Förresten, varför är vitt inom fnuttar? :)

11. PsyDuck

PsyDuck Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Operatör:
    Vimla, Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Jag skrev vitt inom fnuttar för det är lite åt det transparanta hållet....PM:a adressen så skickar jag.

12. Johan

Johan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det jag menar med repor är att jag vet av erfarenhet att det blir repor, oavsett hur försiktig man är. Ok, läderfodralet skyddar väl rätt bra, men det orkar jag inte ha luren i. Jag har den direkt i fickan. Och även om jag skulle använda fodralet så kommer det förr eller senare in sand och skit som repar skärmen.

Nä, visst är det ovackert med bältesväska, men praktiskt. Dock finns det fula, fulare och skitfula lösningar, och jag föredrar det förstnämnda.

Jag drog just iväg en beställning på en http://www.themobilestore.se/se/art/original-vaska-till-htc-magic-htclc.php .. Krusell har annars fina väskor, men den enda jag hittar för Magic finns endast i en skum spansk webshop, så jag orkar inte.

Jag köpte mig skärmskydd på Clasohlson idag. Funkar ju fint, men det blev en del bubblor. Kanske ska göra ett nytt försök.

Tack för att du bjuder mig på ett silikonskal, PsyDuck! Jag är skyldig dig en finöl när vi träffas. :)

Och så det där med lurar. Jag gillar Magics originalvariant från USB-kontakten till micken, men resten suger. Därför funderar jag på att köpa mig ett par bra lurar och klippa och klistra lite med. Jag vet att det finns adaptervarianter, men jag gillar inte adaptrar. Kedjor av kontakter tenderar att framkalla glapp, vilket ger mig svåra allergiattacker. Om jag gör slag i sak lovar jag att posta resultatet i forumet. :)

Åh, just ja. Hittade denna: http://www.netonnet.se/index.asp?iid=197741 Någon som provat?

Last edited: 8 jul 2009
  13. wallis

wallis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

14. gnutten

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det får du nog göra, för jag fick inte en ända bubbla på min. :rolleyes:

Lägg inte bara på filmen och försök pressa ut bubblorna för det fungerar nästan aldrig.

Så här gjorde jag, se min eminenta instruktion som jag själv har ritat, ett riktigt konstverk om jag får säga det själv. :P

Bifogade filer:

15. Kaj

Kaj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Jupp, väldigt snyggt

16. gnutten

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tackar tackar :D

17. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

bubblorna är ju relativt simpelt att undvika men sablans mikrodammpartiklar en helt annan.

18. mmanson

mmanson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har du kvar skinnfodralen? eller har du länk till vart kan man köpa den?

19. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    48 074
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Fin bild! Kan jag lägga den i wiki:n någonstans?

20. gnutten

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vill du ha den där så är det helt ok

Har inte lagt för mycket tid på den :P

Men i så fall kanske jag borde komplettera med info som är bra att göra innan man sätter dit displayskyddet.

Ex tvätta telefonen med sprit, tvätta händerna med diskmedel och sen med sprit för att minimera chansen att få fingeravtryck under displayskyddet.