Växla app med dockan?

Diskussion i 'ASUS' startad av MangeX, 10 jul 2011.

1. MangeX

MangeX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tycker asus gjort ett himla bra jobb med hur bra dockan funkar ihop med plattan. Man behöver inte alltid använda skärmknapparna när man surfar runt och håller på. MEN, jag saknar funktionen att skifta app med tangentbordet! Sitter man med fingrarna bekvämt över tangentbordet känns det lite osmidigt att behöva trycka på skärmens app-skift-knapp.
    Har provat flera tangentkombinationer, men det verkar som asus glömt bort denna funktion, eller?
    Nån som åxå stört sig på detta, eller nån som kommit på en lösning?

Visst, det är ju i första hand en tablet, å ingen pc. Men dom gånger man känner för att köra med en annars suverän docka så saknar man denna simpla funktion. Så känner jag iaf.

2. MangeX

MangeX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag provade nu att göra den klassiska windows "ALT+Tab", och märkte ju att det funkade. Vet inte om det är något som kom till nu vid 3.2 eller om det även fungerade innan. Problemet är bara att det bara funkar i homescreen, alltså inte om man redan har en app öppen. Men det går ju nu i alla fall.

Hoppas man kan skifta app från annan app i kommande versionen. Skulle vara skönast att ha "Home+Tab" eller "Sök+Tab" så man kan göra det men vänsterhanden.

3. pbv302

pbv302 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Det funkar för mig att alt+tab'a i appar...men det är lite bökigt för man måste välja app med touchpaden....

4. Swesnow

Swesnow Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Det är synd att inte piltagenterna fungerar när mn väljer appar... Förresten så kan man klicka ctrl+shift för att välja indamatsmetod vilket krävs ganska ofta om du precis som mig byter ganska ofta mellan dockad och inte dockad.

5. grunander

grunander Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Annars så kan man ta "Alt Gr/Alt+TAB" för att snabbt växla mellan program. De är precis som på windows :)

Sent from my eee pad Transformer :)

6. pbv302

pbv302 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Du läste inte igenom tråden va....? ;)

7. MangeX

MangeX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Märkte att det finns appar som det inte går att alt+tab'a ifrån. Funkar tex. inte från mail-appen. Hoppas det blir någon lösning på det!
    [EDIT] Hmmm, nu funkade det plötsligt av någon anledning... Helmysko... nån bugg där alltså.
    Varför välja app med touchpaden? Man håller ju in alt-knappen hela tiden, sen tab'ar man till den appen man vill växla till, sen släpper alt.

Nja, hade det inte blivit krångligt att behöva använda fler knappar för att bara växla app? Det går ju fort att bara göra metoden jag skrev ovan.
    Förresten, tack för tipset om ctrl+shift. Mycket smidigare än att pilla på skärmen!
    [EDIT] Hmm, jag får bara den kombinationen att funka om man använder Asus egna tangentbord. Då förlorar ju den funktionen sin mening, då man ju oftast haft ett annat tangentbord om man kört odockat, men vill byta tillbaka till Asus egna för att få åäö att funka.

Last edited: 8 aug 2011
  8. Thiesen

Thiesen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Nackdelen är att tabb-knappen gör så att sökfunktionen hoppar fram efter att man har alt-tabbat när man är på hemskärmen... prova att enbart trycka tabb på hemskärmen så får ni se...

9. MangeX

MangeX Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag får inte sökrutan när jag alt-tab'ar. Men det är ju för att jag ju först trycker in alt, sen tab.
    Men visst, tar man bara tab så får man upp sökrutan ja.
    [EDIT] Märkte nu att om man alt-tab'ar från standard webläsaren så får man först upp adressfältet (som om man skulle trycka på tab) Men efter andra trycket på tab så kommer app-listan upp. Ännu en bugg antar jag?

Last edited: 8 aug 2011
  10. grunander

grunander Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Hehe upptäckte de nu, måste ha missat den meningen :P

Sent from my Asus eee pad Transformer :)