Fråga: Växla mellan 3G & 4G

Diskussion i 'Galaxy S2 LTE' startad av gayweena, 16 mar 2012.

1. gayweena

gayweena Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej alla, jag har precis beställt denna telefon och skulle gärna höra lite mer åsikter vad ni som redan har den tycker om den. Jag har varit väldigt förbryllad om jag borde valt denna eller ursprungliga S2 istället. Sen funderar jag också på det här med batteritiden, vad jag fattat det som går det inte att stänga av 4G? men tydligen genom att trycka in en *# kod så skall det gå? Varför finns inte funktionen i telefon om det ändå ska gå? Har också hört ryktas att 4.0 uppdatering inte ska komma till LTE, stämmer det?

Tack för svar... :)

2. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Det kommer en ICS uppdatering snart enligt samsung...

Håller med om att det är konstigt att det inte finns en inställning för att stänga av 4G i notifikationslisten. För att ställa in GSM/WCDMA preferens slår du *#2263# ;).

Jag kommer från en Samsung Galaxy S och tycker telefonen vart toppen så här långt. Snabb, stor skärm, bra kamera och tillräcklig upplösning. Jätteskönt att få blixt, jämfört med gamla telefonen.

Last edited: 16 mar 2012
  3. gayweena

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för ditt svar.
    Tror du att det hade varit bättre med S2 utan LTE? Hur upplever du batteritiden? Jo varför ja undrade just det om 4G / 3G var för att ja bor i en del av Sverige som inte får 4 G förrän i september och då känns det väldigt onödigt om telefon ska söka efter 4 g nät hela tiden eftersom det inte finns. Hoppas ja gjort rätt val ändå och valt denna istället för Samsung S2. Många säger ju att denna har sämre skärm dessutom. Jag har tidigare haft en ZTE Blade som jag vart väldigt nöjd med men tog denna för ja får välja via abg förlängning. Det ja oxå funderade på var väl en iphone men den har ju inte 4 G . Om man stänger av 4 G fram till september då borde det fungera bättre med nätet då? Jag vill ju inte att den söker hela tiden då det drar onödigt med batteri.

4. Gavin_Gadget

Gavin_Gadget Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68
    Telefon:
    S8

MINA ENHETER

Telefon:
    S8
    Platta:
    Tab S2
    Ah jag förstår dilemmat... Slå *#2263# och ställ in den på att prioritera GSM/WCDMA. Jag gillar den större skärmen och stör mig inte det minsta på upplösningen, men så håller jag den mer än 20cm från näsan ;). Färre pixlar = mindre jobb för gpu:n. Jag valde den pga LTE, NFC och eftersom att den är ny vilket bör ge den ett bättre andrahandsvärde. Men vill man ha många skal och custom romar (i nuläget) att välja mellan kan SII vara ett bättre val.

5. gayweena

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok, ja det är klart det är härligt med större skärm. Men jag hoppas den är klar och tydlig och fina färger. Vad har jag för nytta av NFC då och när kommer jag använda det? Vad mer finns o säga om telefon? Tack o trevlig helg

6. Pysslan

Pysslan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det går att lägga upp en accesspunkt (AP) under inställningar, trådlöst och nätverk, mobila nätverk, åtkomstpunktsnamn som heter internet.tele2.se istället för 4g.tele2.se (eller varför inte ha bägge ap och växla mellan dom t.ex. när du kommer till ett område som har 4g). Ganska enkelt och du tvångsstyr till 3g på det sättet.