Vågar man köpa en xperia z tablet i USA?

Diskussion i 'Sony' startad av soildroid, 8 aug 2013.

1. soildroid

soildroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag ska iväg till USA om ett par månader och funderar på att köpa ny platta. Är otroligt trött på min iPad och har så varit sen jag köpte den och tänkte nu prova en android-baserad platta istället.
    Det jag har gillat med iPaden (3rd generation) är skärmen. Helt grym!

Vill nu ha den bästa android-plattan istället. Har förstått det som att det ska vara Xperia Z (??)

Vill ha en som är 10"
    Vill ha en man kan köpa bra tangentbord till (kör idag med logitechs iPad-tangentbord och det funkar riktigt bra).

Är det xperia z jag ska ha då eller kommer det något bättre inom kort (oktober)?

Och slutligen.
    Vågar man köpa den där borta?
    Går det att ladda hem svenskt språkpaket till den eller är det roota som gäller?
    Garantin borde väl vara "worldwide"?

Priset där borta med sales tax (dit jag ska ligger den på 5,1%) är 3.408:- (att jämföra med 4.390:- som är den billigaste på prisjakt)

Så vad säger ni?

Vågar man?
    Ska jag köpa något annat istället?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

2. night77

night77 Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    9 041
    Operatör:
    Telia, Halebop & Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Halebop & Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Oppo Find X9 Pro
    Platta:
    OnePlus Pad 3
    Du får ställa frågan innan du köper surfplattan i USA till butiken där om den ens omfattas av världsgaranti eller inte.

Sen just det med språk och sånt så tror jag att surfplattan har Svenska inkluderat i "Generic" paketet så det lär vara standard överallt men fråga i butiken om det, de kan kolla sina demo xperia z plattor och se om Svenskan finns med, annars är det bara att roota den.

Dina krav är 10" uppfylls så klart av Xperia Z tablet, vattentätt, möjlighet för SD kort finns också, bra batteritid, bra skärm, bra flyt i mjukvaran är fördelar. så du lär inte bli besviken av Xperia Z tablet alls.

Att vänta något bättre från andra tillverkare så har vi inte hört något än så länge att nån surfplatta skall släppas med specifikationer som är bättre än Sonys platta. Så vill du köpa, slå till redan nu.

Priset i Sverige tycker jag ändå bra för 16gb Wi-Fi modellen ! du kan alltid köpa ett minneskort och öka utrymmet, jag har en sådan och + 64GB Micro SD kort, funkar hur bra som helst.

3. tokgubben

tokgubben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag köpte min z i usa och den fungerar hur bra som helst. Svenska finns med i grundinställningarna och det enda jag behövt göra är ett skaffa en pytteliten adapter för laddaren ;)

4. soildroid

soildroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag tänkte bara meddela att jag köpte en till slut.
    Det blev en SGP311 (16 GB, Wifi)
    Köpte även till ett minneskort (64 GB SanDisk Extreme SDXC Class 10) och ett läderfodral
    Det gick på 3.000:- + 320 :- + 128:- = 3.448:-
    Kan jämföras med billigaste på Prisjakt (Electro world)
    4.190:- + 490:- + 249:- = 4.929:- (Plus frakt)

Jag gjorde så att jag beställde från Amazon och fick det skickat till hotellet. Slapp därmed att betala sales tax och frakten fick jag gratis (2 dagar) då dom erbjöd en månads prov-abb på Amazon prime, vilket innebar gratis 2-dagarsfrakt.

Blev lite orolig när jag startade den första gången och bara hade 3 länder att välja på: USA, Canada och Mexico.
    Fick sen välja på Svenska/Europa längre fram i processen och sen dess har allt gått smärtfritt.

Nu ska bara iPaden säljas, sen är jag nöjd :D

Sent from my SGP311 using Tapatalk

5. Wallborg

Wallborg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det gjorde du rätt i. Jag köpte min Tablet Z 16gb Wifi i Australien (för ca. 3400 SEK), riktigt stor prisskillnad. Får hoppas att den inte går sönder efter att jag har kommit hem till Sverige bara då Sony inte har världsgaranti.. :)