Vågar man köpa HTC igen?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av sahlle, 9 mar 2012.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. sahlle

sahlle Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Är lite sugen på HTC One X men vet inte om jag vågar.
    Har idag en HTC legend som jag haft i 2 år och kan inte säga att jag varit imponerad av vissa fundamentala funktioner.

1 Det som verkligen stört mig är täckningen som verkligen är under all kritik, jämför idag men min sambos SGS2 och det är rätt stor skillnad.

2 Ljudkvalitet. Högtalare och mic verkar inte vara den bästa hårdvaran precis.
    Är väldigt imponerad av tjejens lur på denna punkten också, pratade med henne när hon körde på motorväg och det lät som hon satt på ett kontor! Ingen tillstymmelse till brus eller oväsen från bilkörandet.

3 Har även haft en del mjukvaruproblem. Sense kraschar ganska ofta och får en del felmeddelande emellanåt.

Givetvis är det inte rättvist att jämföra med en SGS2 men det är den enda referensen jag har i dagsläget.
    Vill gärna veta om HTC förbättrat sig på dessa punkter?

Tacksam för synpunkter!

2. sahlle

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inga synpunkter? Antar att HTC då inte blivit bättre.

Får väl bli en iPhone då eller vad säger ni?

3. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

ja iphone är ju verkligen kända för att ha sjukt fungerande antenn och inga mottagninsproblem alls ;)
    Htc är ju utan tvekan en bra tillverkare jag gillar dock inte deras telefoner alls. Det många tycker känns som kvalitet dvs ett aptung telefon i gjutjärn tycker jag känns som gammal industridesign från nazi-tyskland.

Jag hade köpt en sony eller samsung ist... eller .. precis vafan som helst utom htc ;)

4. Fettkeewl

Fettkeewl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Tycker du ska ta dig en titt på Asus Padfone ;)
    HTC har utan tvekan bra mobiler men one serien med inbyggda batterier är inget ja skulle vilja ha!

Bara ett tips!

Sent from my Incredible S using Tapatalk

5. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Har haft några olika Androider nu på senare år och jag upplever att HTC inte presterar i topp vad det gäller mottagningen. Dom HTC jag haft är, Legend,Wildfire, Desire S, Desire HD. Hd:n är den HTC som har haft bästa mottagning av dessa. Har även haft en Arc S som var helt otrolig på mottagningen och har nu en SGS2 som jag gissar ligger mellan Arc S och dom HTC jag haft.

Kan ju vara så att dom jobbat på detta och har blivit bättre nu på senare tid. Personligen har jag inget emot HTC, tycker dom har en hög kvalité på sina telefoner.

Sent from Tapatalk

6. sahlle

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha vad effektivt det var att skriva iPhone, synpunkter direkt!:)

Fortfarande skeptisk till HTC dock om ingen har bättre erfarenheter.

7. skallaren

skallaren Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Om jag skulle köpa en HTC idag så skulle jag inte köpa One X, jag skulle snarare kolla på "lillebror" One S. Med dess nya S4 Krait med 28nm tillverkningsteknik så tror jag att den ger grym batteritid. Men med tanke på hur länge Qualcomm har varit en radiotillverkare (2G, 3G, 4G osv.) så tror jag att just deras SoC kommer ha bättre mottagning än Nvidias Tegra 3 som sitter i den Europeiska One X.

Men samtidigt är det ju antennen som är i fokus när man vill ha bra signal, antar vi då att det sitter samma antenn i de båda telefonerna så är ju ändå signalbehandlingen som kommer avgöra hur bra mottagning din telefon kommer ha. Och det är på just det här området som jag tror att Qualcomm har bättre kretsar.

Lite OT: Med tanke på Att den One X som kommer säljas på AT&T:s LTE nät i USA kommer också med Qualcomm S4:an ger bara en vink om att Qualcomm har mer erfarenhet inom radioteknik/Signalbehandling än Nvidia.

Just my 2 cents //Skallaren

8. toxic76

toxic76 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Honor 10
    Telefon 2:
    Honor 8 lite
    Telefon 3:
    Huawei Nexus 6p
    Platta:
    Lenovo tab2
    Valet av operatör spelar ju en viss roll när det gäller täckningen.. Med telenor funkar min htc wildfire s jätte bra medans täckningen försvinner helt ibland med tele2.. Det enda mjukvaruproblem jag har är att
    låsskårmen krånglar på wildfire s den reagerar inte överhuvudtaget. Tar 10-15 sekunder innan det går att låsa upp

9. Kanelbullah

Kanelbullah Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har en legend, och kan intyga att det är fruktansvärd, men tjejens desire är ju mycket bättre, även om den inte är optimal. Två polare har desire HDn och den är avsevärt mycket bättre än min. Beställde One X via tre, vi får helt enklet hoppas att den håller måttet.

10. greenjuice

greenjuice Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Mini & 15
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    /e/OS
    Övrigt:
    Surface Laptop 3 & Macbook Air M3
    Metall

Kan det inte bero på att HTC använder mkt metall tex unibody som skal på tex Legend och Desire-serien? De andra märken tex Samsung använder ju mkt plast för att materialet inte ska påverka mottagningen?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.