Vågar man köpa lg g5

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Droid_301, 3 sept 2016.

1. Droid_301

Droid_301 Guest

Är det en chansning att köpa lg g5,vill ha en bra kamera även vid mörker tagning och barn i rörelse?

2. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 183
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 17 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 17 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Priset har ju gått ner ordentligt så det är en fördel. Om du gillar telefonen så varför inte, kameran är ju en av dom bästa. Nackdelen har ju varit batteritiden men den verkar ha blivit bättre med senare mjukvaror.

3. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

LG G5 har två bra kameror.

4. Droid_301

Droid_301 Guest

Är inte riktigt nöjd med min p9 när man tar bilder i lite mörka miljöer ,bilderna blir brusiga och vill inte göra något misstag att köpa någotdom är samma eller sämre

5. tomishu

tomishu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    388
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel Fold
    LG G5 har en av de bästa kamerorna tillsammans med Samsung i mörkare miljöer, även om jag personligen anser att Samsung vinner knappt. Manuellt läge har ju LG även hunnit finslipa ett par år, det ger finfina mörkerbilder om man vill pula lite.

6. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag är otroligt nöjd med min G5 och tycker batteritiden är ok, ungefär samma som på tidigare lurar. I och med snabbladdning så är det inget problem mer än möjligen om man spelar pokemon go, men det finns väl knappast någon telefon som klarar det nån längre stund utan extra batteripack. [emoji12]

Nu är jag ingen fotograf och pillar sällan med inställningarna för kamera men tycker den tar väldigt bra foton, bästa kamera jag har haft. Väldigt lättanvänd oxå, smidigt att skifta mellan vanlig o vidvinkel. Jag var nöjd med kameran i min gamla sgs5, men den här spelar i en helt annan liga.

Det finns en kameramodul till som dels ger hårdvarustyrning till kameran o dels extra batteri. Den fungerar bra men gör luren större o tyngre o ev skal passar inte när den är monterad.

Ara gillar detta.