Fråga: Vågar man köpa Nexus?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Dellblod, 14 jan 2013.

1. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Hej,

Har hört så mycket om att chansen att få en defekt enhet är stor, dvs glaset som sticker upp, eller lagget som många upplever mm.

Vad tycker ni, är plattan värd? Om jag skulle köpa den via nätet, får jag då 14 dagars DOA garanti istället för 7 dagar om jag skulle köpt den från butik?

Vad tycker ni?

2. -Henric

-Henric Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    349

MINA ENHETER

Jag har enbart testat den i butik, och om du har ångerrätt och 2 veckor för DOA så kör på det. Det är den bästa surfplattan i prisklassen :) Hade köpt en själv om jag inte redan haft en surfplatta så uppfyller mina behov :)

Tapatalked

3. skylt

skylt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T PRO 256GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T PRO 256GB
    Lagg på Nexus med 4.2.1 - de måste skoja! Nexus 7:an är min tredje androidplatta och är det lagg i någons platta så är det pga kassa appar eller hack...

Jag saknar en riktig kamera på framsidan och kraften i ljudutgången för tungdrivna lurar annars är den fantastisk!

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 627
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Skojar verkligen inte. Utan cm10 och OC var den riktigt hackig jämfört med s3

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

5. Dellblod

Dellblod Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Då återstår det att bestämma sig för vart man skall köpa denna för att få så bäst DOA garanti som möjligt, eftersom jag antar att risken är stor att jag får en enhet där glaset sticker upp, så som jag har förstått all läsandet?

6. Dansken

Dansken Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Varför inte köpa den i butik, över disk, då är det ju bara att traska tillbaka och byta. De flesta har ju mer el mindre 30 dagars öppet köp. Vad kan du tjäna på att köpa den på nätet? ett par hundralappar.

7. Mertzi

Mertzi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag köpte min i tyskland i september och efter ca 4 veckor släppte skärmen på vänstra långsidan där den släppt för dom flesta som drabbats. Dessutom var det ganska mycket backlight bleed i två av hörnen. Jag kontaktade svenska asus och fick den inskickad för reparation och dom bytte skärmen. Den nya var bättre gällande bleed men absolut inte perfekt dock bättre färgmässigt, men dessvärre släppte skärmen efter två veckor igen. Försökt åtgärda med diverse diy-metoder men inget har hjälpt. Nexus 7an är tyvärr stressdesignad, därför detta är så vanligt, men man får ju tyvärr inte motsvarande prestanda för det här priset. Lagg har jag ingenting, det är en fantastisk platta i övrigt. Köp på netonnet om du har lagershop i din stad, dom har aldrig lipat när jag velat reklamera nåt men det är alltid enklare att sköta sånt över disk än via mail/tel. Problemet är att det kan ta flera veckor innan skärmsläppet uppenbarar sig, och tror asus bara har en veckas doa-tid.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk HD

8. dannyh

dannyh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    86

MINA ENHETER

Köpte min på Kanadas flygplats i en automat. Kvitto gav dom fan i att maila. Dhl ska hämta den under närmsta dagarna för Asus räkning. Tror det löser sig med skärmen. Annars överlever jag.
    Kanonplatta. Läser seriealbum på den, och några böcker ibland. Men finge jag välja igen hade jag köpt den över disk.

9. Carlis

Carlis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Bara o köpa. Underbar enhet.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2