Vågar man köpa Sensation?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av skuggfaxe, 28 jun 2011.

1. skuggfaxe

skuggfaxe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har beställt en då min desire gick sönder och den ska komma idag men jag kan ju inte påstå att jag blir särskilt upplyft av att titta på den här forumdelen... Desire var väl lite buggig ibland men sensation låter ju inget vidare när man läser här.

Är det så illa som det verkar?

2. sand

sand Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är samma visa på alla forum, oavsett produkt.

Jag skriver själv oftast när något inte funkar som jag vill - när det funkar så skriver jag för det mesta inte något inlägg.

3. Flightcrank

Flightcrank Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Man har en tendens att klaga ifall något inte fungerar men om allt är som det ska så försvinner de flesta användarna från forumet. Det är samma oavsett forumdel här på SD och oavsett forum, kolla tvforumet på minhembio. Dessutom så förstoras problemen oftast upp onödigt mycket.

4. mogge

mogge Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har haft min i snart två veckor, och jag är supernöjd! Lite ovant med den stora skärmen, men det är en vanesak, nu när jag tar fram min Hero så känns den pytteliten.
    Jag har inte märkt av dödsgreppet som vissa har rapporterat om här. Inte heller har jag haft några ofrivilliga omstarter eller hängningar.

Så frågar du mej så är svaret på din fråga: Absolut! :)

5. Toneloc

Toneloc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    311
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Kan bara hålla med, helnöjd och inga ofrivilliga omstarter eller hängningar här heller. Känner igen mig med storleken på skärmen, Hero är ju helt plötsligt väldigt liten. :)

6. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

mmm kan inte annat än att hålla med flera av de föregående talarna, själv använder jag vad som utsetts till "världens bästa telefon" och har inte haft något problem med den men ändå om du tittar i SGS2 forumet så är det mer eller mindre enbart gnäll-trådar.

Har iofs ingen Sensation men efter vad jag sett har den enbart fått positiva recensioner och det är bättre att gå efter dom än massa gnällspikar på swedroids forum.

7. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Jag är också supernöjd med min. Det är min första androidlur och jag är fortfarande oerhört impad av den, hittar nya fiffiga grejor varje dag. :)

Visst kan man få ett felaktigt ex, den jag fick först funkade inte riktigt men det var inga problem alls att reklammera den, fick en ny direkt.

8. Speedmaster

Speedmaster Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har gått från Desire till Sensation och steget är inte enormt men stort.
    Ångrar inte ett dugg att jag valde S. Väntar bara på en
    "kodnyckel" ;)

9. Hellboy

Hellboy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Förutom högtalaren på mitt ex så är det den bästa mobilen som jag testat hittills, vad det nu är värt. Köp är mitt tips. Jag, liksom många andra, skriver på forum när något är fel - inte när något är bra (som påpekats tidigare).

10. Terrawatt

Terrawatt Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

MINA ENHETER

Telefon:
    OP8T
    Funderar också på att köpa den men jag tycker inte sence 3.0 är färdig utvecklad.. Upplever inte att manyerna flyter på lika bra som i desire s och incredible s.

11. Hellboy

Hellboy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Personligen så ogillar jag sense överhuvudtaget, jag gillar hårdvaran i HTC Sensation, så fort det kommer en "renare" ROM så kommer jag att lägga in den istället. Ren android liksom Nexusmodellerna är det bästa för mig.

12. hirrsson

hirrsson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

så stor kan skillnaden vara... jag tycker att SENSE är jätte härligt (har en HTC Flyer) och kan ej tänka mig en telefon utan den. Därför tvekar jag för tillfället mellan galaxy s2 och sensation. En telefon med kvalitet och sense mot en telefon som är lite snabbare....

13. falkinski

falkinski Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Sen måste man fråga sig hur mycket vært det ær att få några % extra i benchmarks. Sjælv øvervægde jag också længe mellen dessa två telefonerna, men valet blev ganska enkelt då jag tiltalas av byggkvalitet och mjukvara. Tycker Samsungen står ganska lågt dær. Sedan tror jag att telefonen kommer bli vældigt mycket hærligare nær fler uppdateringar kommer plus den upplåsta bootloadern. Hade aldrig køpt en telefon med 800x480 i uppløsning på 4,3" skærm. Men vi har turen som ær olika och jag tror de flesta SG2-ægare ær mycket nøjda precis som flertalet Sensation-ægare!

14. hirrsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det stämmer. Jag står med 97% säkerhet för sensation pga vad du skrev. JAg tror även att första bug-fix paketet kommer att lösa många performance punkter.... Vi får ej glömma att även Galaxy hade performance problem och sen kom deras update :-) får se hur det är nu på torsdag.. då är dagen som sensation släpps i affärerna här i Tyskland...

15. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Frugar har haft sin Sensation ett tag nu och är tok nöjd. Hon var lite tveksam till storleken först då hon hade en Wildfire innan men när hon väl fick den och förstod nyttan av en stor skärm så blev det kärlek vid första ögonkastet. Upplever telefonen som väldigt stabil och Sence 3 är ju grym. Lite avis blir man som ägare av en Nexus S.
    De tre största anledningarna till att min fru får HTC mobiler är:
    HTC Sence
    Kvalitetesbyggen
    OTA uppdateringar

Förstår inte varför andra leverantörer (inte alla) inte köra OTA uppdateringar?!?! Då slipper jag uppdatera telefonen till henne utan det kommer ske automagiskt! :)

Så frågan är ska du köpa en? Vill du ha Sence 3 och en telefon som inte känns plasig så go for it. Vill du lägga in en massa egna romar mm så välj SG2. Då får du lite mer prestanda boots med. Jag har ännu inte läst att HTC har sagt att de skall låsa upp Sensation. Det jag läst är att de ändrat deras policy och nya telefoner skall inte ha låst bootloader. Sen om Sensation blir upplåst är inte helt klart om jag fattat saken rätt (rätt mig gärna om jag har fel). Sedan tror jag HTC kommer göra det för det är nog många som vill ha den upplåst!

16. hirrsson

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sensation har sagt att de kommer även att låsa upp sensation pga att så många klagade... Det kommer komma i de nästa updatieringarna .... Men även om det ej kommer, så kommer xda säkert att hitta en väg att låsa upp den.. Det gjorde de ju väldigt fort för incredible s :-)

17. skuggfaxe

skuggfaxe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick min igår och den är sannerligen ett litet (stort? :)) under av byggkvalitet och känsla. Känns förvånande smidig i fickan för sin storlek och inte alls tung. Enda som är meckigt nu är att föra över grejerna från den gamla telefonen (eftersom skärmen är trasig på den). Känns som att skärmskydd och silikonskal är ett måste med en så stor och fin skärm. Efter ca 18h med mobilen är jag väldigt nöjd.

18. Kindis

Kindis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Många som kommer med samma påståenden men jag har aldrig sett bevis för det ;) Deras officiella uttalande var ju mer att de skulle ha upplåsta i framtiden men de kanske har sagt något annat som jag missat! Give me a link and prove me wrong :)