Problem: Vågor vid tryck på skärmkanten, normalt eller??

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Anderzzonz, 21 sept 2012.

1. Anderzzonz

Anderzzonz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Undrar om det är normalt med vågorna som blir när man trycker på skärmkanterna? Har googlat en del och det verkar ju som om det är ett fel som inte ska förekomma. Har fått 5 eller 6 telefoner (tappat räkningen…) alla med detta fel. Vissa har också haft stora problem att låsa GPS:en.

Inte varit några problem att DOA men då jag tyvärr köpte från Tele2:s webbutik tar det ju mellan 2-3 veckor innan man får en ny. Vet inte om jag orkar DOA ytterligare en ggr ……
    Undrar nu om det verkligen finns felfria One X eller om jag måsta acceptera detta?

2. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Jag har samma som dig. Men jag har inte orkat doa min. Jag går ju inte direkt runt och trycker på skärmkanten hela dagen.

3. Phpanos

Phpanos Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Jag bytte ut min då jag hade 2 gula fläckar samt lite flimmer på vänstra sidan av displayen. Det gick då på garantin. Men egentligen så är det väl inte hela världen då man ändå inte trycker så hårt :P

4. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jag DOA:de en pga gula fläckar, den hade inget kant-flimmer alls. Den nya jag fick var perfekt på alla sätt, men man märkte lite flimmer i ena hörnet om man tryckte till (relativt hårt). Bestämde mig för att skita i det iaf, och jag ångrar inte att jag behöll den - man måste trycka så pass hårt för att få till "flimret" att man ALDRIG råkar göra det när man använder telefonen naturligt. Visst går det provocera fram om man pressar hårt, men använd den bara som den är tänkt att användas så kommer du aldrig att märka det.

5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 360
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Så länge det inte uppstår under vanlig användning skulle jag vilja påstå att det inte kan klassas som ett problem eller något man bör DOA för. Uppstår detta vid vanlig användning är det givetvis en annan situation.

De One X som jag testat har alla samma fenomen, vissa behöver man trycka hårdare på och andra behöver man inte trycka alls lika hårt på. Av åtta stycken testade (tre har varit mina egna) så var det endast en som man kunde se det vid vanlig användning, om man inte nuddar skärmen utan använder den som en tryck-skärm.

Så länge det inte påverkar dig när du använder telefonen vanligt så skulle jag inte klassa det som ett fel på telefonen :)