Vaknar inte ur vänteläge, måste ta ut batteriet

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av calle_d, 4 okt 2010.

1. calle_d

calle_d Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Frågar åt en bekant som har problem med sin Liquid. Jag har själv inte stött på detta problem så jag kan inte hjälpa henne.

Flera gånger om dagen så vägrar telefonen vakna ur vänteläge när man trycker till på powerknappen. Nästan i alla fall... Skärmens bakgrundsbelysning slår inte på sig. Man kan, om man vinklar telefonen lite, se en vag bild av låsskärmen. Detta tyder ju på att telefonen fortfarande är igång, men den vaknar inte helt.

I detta läge blir telefonen väldigt varm på baksidan längst ned. För att starta mobilen är man tvungen att ta bort batteriet och stoppa i det igen.

Jag har provat med både Eclair och Froyo. Med och utan LCR. Senast jag försökte fixa problemet så körde jag en wipe på ALLT inkl SD-kortet och lade in senaste Froyo-läckan. Problemet kvarstår.

Har avaktiverat datatrafik så hon kör bara med wifi. Telefonen beter sig helt normalt vid användning. Detta problem uppstår endast när telefonen är i vänteläge och helt slumpartat!

Någon som har nån idé?

2. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jävla wierd problem... Aldrig råkat ut för det heller.. Eller iofs, vaknar inte min telefon efter ett tag så brukar jag anta att den är avstängd så jag drar ur batteriet och startar om den. Aldrig tittat noggrant för att se om den är på eller inte..
    Känns som att det inte är ett mjukvarufel, hur ofta händer det henne?
    Skulle det vara något i mjukvaran så bör det hjälpa med att man tar bort skärmlåset, så att hon kommer in till homescreen direkt.. bara en tanke...

3. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Aldrig råkat ut för det eller hört om det. Troligtvis ett hårdvarufel.

4. mangeh

mangeh Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har samma problem. Skärmens belysning tänds inte, men alla knappar funkar så det går ju att starta om den om man vet vart man brukar trycka. Det händer ibland, inte tillräckligt ofta för att jag ska orka skicka den på nån reparation iallafall.

5. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har det problemet ibland, men oftast räcker det att man trycker hårt på powerknappen :P

6. calle_d

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Jag ska prova att flasha en äldre bin för att få en annan baseband. Får se om det löser problemet. Tack Flexxy för hälsningen på modaco-forumet :P

Blir nog inga problem att fixa en offentlig acer-bin.

Återkommer!

7. tomle

tomle Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Oxå haft det problemet, var med en tidig läcka av 2.1 men hade inte problemet med officiella 2.1 eller med läckta 2.2 (kör 4.503.00).
    Testa att avaktivera proximity sensor och kolla om det hjälper.
    Sent from my Liquid using Tapatalk

8. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Samma här, inte haft problemet sedan 2.1-läckorna. Konstigt att det dykt upp igen, och oberoende av bin dessutom.

9. Tisu

Tisu Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Hm, att man har missat detta problem...:neutral: Ingen av mina två Liquid har haft det dock, och då har jag ändå flashat hej vilt fram och tillbaka.

10. calle_d

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Har installerat Eclair 2.100.07 med baseband 04.04.05. Provar under dagen. Har kört snart tre timmar utan låsning. Återkommer med info om det händer något!

11. Gargamel

Gargamel Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör Acers original Acer_LiquidE_1.100.09_EMEA_GEN1 och jag har oxå råkat ut för det här vid ett antal tillfällen. Främst var det precis i början när jag just lagt in uppdateringen som telefonen bara bestämde sig för att vägra vakna med jämna mellanrum. Nu mera händer det väldigt väldigt sällan och jag kan inte ens minnas när senaste gången var!

När det var som värst kunde den stänga av sig flera ggr om dagen. det dumma var att det kändes som att ju mer 'nystartad' telefonen var desto större risk att den skulle slockna igen! Fatta vilket moment 22 :-)

Nu startar jag bara om min kära Liquid om nöden kräver ... just nu har jag en up-time på 190 h

12. calle_d

Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Nu har jag kört sedan i morse med 2.100.07 baseband 04.04.05 och inga problem alls.

13. JoBu

JoBu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Detta har hänt mig många gånger och med olika ROMs. Nu har jag precis dratt in senaste 2.2 läckan med LCR 1.0. Får se om det upprepas.

14. SnuskeGård

SnuskeGård Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei Honor 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei Honor 8
    Jag hade bland annat det problemet idag.
    Flashade in LCR Froyo på 2.1 Eclair (EUU_Acer_LiquidE_2.100.07_EMEA-GEN1_04.04.05).
    Fick ta ur batteriet för att starta om telefonen, kom ej ur väntläget.
    La då in" Froyoläckan" Acer_LiquidE_4.504b.00_EMEA-GEN1_05.01.05_A1_Pass_protect_MbD och sedan LCR Froyo och sedan dess flyter det på.