val av mobil samt mobiloperatör

Diskussion i 'Allmänt' startad av zyzz, 13 aug 2014.

1. zyzz

zyzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej funderar att byta ut min gamla S3a mot någon av de nya flaggskeppen, G3, M8, S5 och Z2.
    vilken av dessa anser ni är bäst? hört att det varit problem med Z2 skal som glappar, finns de några andra problem?
    sen undrar jag även om ni tror jag behöver mer än 3 gb surf/mån, de som jag gör är väll att lyssna på spotify, kollar reddit och är inne lite på youtube och sånt.
    jag har just nu ett abonnemang från telenor där jag har oändlig surf dock bara 1 mb i hastighet för 149 kr plus fria sms/mms, finns de något som kan slå det( jag är student så jag får rabatt, t.ex hade tele2 ett abonnemang för 99 kr/mån dock 3 gb surf bara.

så vad tror ni?

2. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Det abonnemanget som du har är ett väldigt bra abonnemang om du surfar mycket och om du inte ringer så mycket. Däremot skaffar man en 4G-telefon så vill man gärna kunna surfa snabbare än 1 Mbit/s, streama HD-material ligger på 7,2 Mbit/s hos exempelvis Netflix och Viaplay. Vilken operatör som du ska välja beror lite på vart i landet du bor och rör dig, befinner du dig i Stockholm och rör dig där och neråt i landet så är 3 den absolut bästa operatören. Med Sony Xperia Z2 får du fria samtal, fria SMS/MMS och 7 GB surf varje månad för 449:-/mån(telefon inräknat i priset) och där är det egentligen ingen annan operatör som matchar det. Närmaste alternativet efter det skulle jag nog säga är Telenor med 499:-/månad med fria samtal, SMS/MMS och 6GB surf.

Är det som så att din räkning ligger under 200:-/månad så rekommenderar jag att behålla ditt avtal och ta telefonen på avbetalning(250:-/mån i 24 månader) men ligger den över 200:-/månad alternativt att du vill ha fria samtal och surf i 4G så rekommenderar jag avtalet hos 3 för 449:-/månad.

zyzz gillar detta.
  3. zyzz

zyzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej jag bor i stockholmsområdet ja :) tycker telenor funkat riktigt bra enda är väll att 1 mb är lite segt men de funkar :)
    jag tror om jag förlänger avtalet kan jag få det för 99 kr/ mån från telenor då dom drar bort 50 kr när man är student.
    vadå så jag flrlänger mitt abonnemang men köper en ny telefon på avbetalning ?

vad är egentligen billigast, köpa telefon med abonnemang eller köpa ett billigt abonnemang och mobil seperat?

4. Macki

Macki Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    134

MINA ENHETER

Skulle jag köpa någon av dem ny så skulle jag nog välja G3 som verkar riktigt schysst.. Detta baserar jag på min förra mobil G2 som förmodligen är den tele jag blivit mest imponerad av sen min första Android! Annars kör sen en vecka tillbaka Z2 (kom över en billigt) nu som är riktigt schysst den med :)

3GB surf skulle jag säga räcker om du inte tänkt streama video-material, annat än lite youtube-klipp samt primärt kör offlinelistor i spotify! Jag gör av med ~1,5gb/månad och då surfar jag på friskt!

5. chrippe7

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Det abonnemanget som du har i dagsläget finns inte kvar och går inte att förlänga utan förlänger du så måste du byta abonnemangsform. Antingen till den med fria samtal, SMS/MMS och 2 GB surf för 449:- oavsett om du väljer G3 eller Z2. 6GB/mån kostar 499:-/mån.

Jag kör själv 3 och tycker det fungerar utmärkt, så min personliga rekommendation eftersom du bor i Stockholm är 3 Total 7GB för 449:-/månad oavsett om du väljer G3 eller Z2.

Att köpa en telefon med abonnemang leder i princip alltid till att man får subventionering på telefon, olika storlek på den beroende på vilken operatör och telefon det är man väljer.

6. zyzz

zyzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag ringde dom och som du säger finns inte abonnemanget kvar men jag kan förlänga det sa dom :)

7. chrippe7

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Kunde du förlänga med exakt samma abonnemangsform sa de? Vet att de vinklar lite ord och säger att du kan förlänga men ofta menar de förlänga med ny abonnemangsform.

8. zyzz

zyzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

som jag förstod det kunde jag förlänga samma abonnemang men jag kanske får ringa upp och höra med dom igen, om jag nu kan det, vad tycker du då?

9. chrippe7

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Alltså kan du förlänga ditt abonnemang för 99:-/mån + 200:-/mån så förläng det definitivt, 299:-/mån med fri surf och sms är riktigt bra förutsatt att du inte ringer mycket eller behöver surf i högre hastighet.

Ringer du en del dock och vill ha surf i högre hastighet så skulle jag rekommendera 3.

Kolla din inbox för privata meddelanden.