val av mobil samt mobiloperatör

Diskussion i 'Allmänt' startad av zyzz, 13 aug 2014.

1. zyzz

zyzz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hej funderar att byta ut min gamla S3a mot någon av de nya flaggskeppen, G3, M8, S5 och Z2.
    vilken av dessa anser ni är bäst? hört att det varit problem med Z2 skal som glappar, finns de några andra problem?
    sen undrar jag även om ni tror jag behöver mer än 3 gb surf/mån, de som jag gör är väll att lyssna på spotify, kollar reddit och är inne lite på youtube och sånt.
    jag har just nu ett abonnemang från telenor där jag har oändlig surf dock bara 1 mb i hastighet för 149 kr plus fria sms/mms, finns de något som kan slå det( jag är student så jag får rabatt, t.ex hade tele2 ett abonnemang för 99 kr/mån dock 3 gb surf bara.

så vad tror ni?

2. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Det abonnemanget som du har är ett väldigt bra abonnemang om du surfar mycket och om du inte ringer så mycket. Däremot skaffar man en 4G-telefon så vill man gärna kunna surfa snabbare än 1 Mbit/s, streama HD-material ligger på 7,2 Mbit/s hos exempelvis Netflix och Viaplay. Vilken operatör som du ska välja beror lite på vart i landet du bor och rör dig, befinner du dig i Stockholm och rör dig där och neråt i landet så är 3 den absolut bästa operatören. Med Sony Xperia Z2 får du fria samtal, fria SMS/MMS och 7 GB surf varje månad för 449:-/mån(telefon inräknat i priset) och där är det egentligen ingen annan operatör som matchar det. Närmaste alternativet efter det skulle jag nog säga är Telenor med 499:-/månad med fria samtal, SMS/MMS och 6GB surf.