Val av ROM

Diskussion i 'Blade' startad av ation, 6 apr 2011.

1. ation

ation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Hej!

Om någon vecka kommer min Blade tillbaks från service. Jag funderar då på vilken ROM jag ska köra? Innan inskickning körde jag JJ9 och det fungerade bra. Nu har Swedish Spring och 2.3 dykt upp.

Vad är skillnaden mellan SS och JJ ? Har fattat att SS är mer stock 2.2. Jag är också fundersam på 2.3, är det stabil för vardaglig användning? Skulle vara riktigt intressant då.

Tack på förhand!

2. Suree

Suree Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har själv inte prövat SS men Cm7 är helt klart nog stabil att användas dagligen ! allt flyter på riktigt bra, endast ett fåtal låsningar men tror att det beror på klockningen :)

3. ation

ation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Okej, super! Men CM7 är fortfarande en beta om jag förstått det rätt? Orkar inte flasha om varje dag, vet du om det kommer någon 'hel verision' inom kort? Isåfall kanske man skulle köra JJ ett tag till och sedan gå över till CM7 då.

Förresten, är HUI aktiverat i 2.3 ? :)

Tack för svar!

4. Suree

Suree Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jo det är korrekt, uppdateras varannan dag typ men är inte ett måste att flasha om den varje dag, tidigare roms funkar ju fortfarande :) är ju inte heller nödvändigt att wipa telefonen, så att uppdatera tar ju typ 10 min.

Har ingen koll på om HUI är aktiverat och inte heller på när kommer en stabil versson men tycker att du ska prova att lägga in den!

5. ation

ation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Nej, men när det släpps uppdateringar varje dag blir man ju sugen ;)

Funkar samtal bra? Och GPS:en? :)

6. Suree

Suree Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

samtal fungerar felfritt, gps använder ja aldrig så ingen aning ;P

7. ation

ation Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Okej! En sista fråga, tror jag iaf. Hur upplever du batteritiden jämfört med andra ROMar ? :)

8. MrApA

MrApA Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag upplever batteritiden i cm7 som mycket bra jag har kört orginal och JJ9 innan och den är minst lika bra. Angånende GPS:n har jag inte heller haft några problem.

9. Suree

Suree Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har inte heller några problem med batteritiden. lika dålig som med andra romar ;P laddar varje natt :)

10. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Samtal funkar mkt bättre nu än tidigare. GPS har jag inte använt, men om man följer tråden på modaco, så ska det vara en hel del strul med den efter att de bytt kernel. Svårt att avgöra om det bara är några som har problem, men skulle inte säga att den funkar felfritt. Något om att luren kraschar efter man använt gpsn och stängt av den.

Batteritiden är det också klagomål på, men jag har inte märkt någon skillnad. Fått ladda varje natt oavsett om jag kört 2.1, 2.2 el 2.3.

11. Klubba

Klubba Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

ANvänder min GPS ofta, och fungerat felfritt i alla nightys jag kört, har N35 i nu och har väl testat de flesta nightys sen N23 tror jag, och inte haft GPS problem i nån.

Så vill nog påstå att det enbart är ett fåtal telefoner som har problem