Valet och kvalet om Galaxy S

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Kristofer86, 10 okt 2010.

1. Kristofer86

Kristofer86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej på er! Jag står i valet om att köpa en Galaxy S eller en Iphone.4 nu när min Hero börjar lägga av.

Det jag gillar med Galaxy S är framför allt Android systemet och den fina skärmen förståss!

Vad som gör att jag tvekar är att jag vet att Apple har ett såpass mycket bättre utbud av "appar". Det mesta finns på svenska osv.. De har ju trots allt ett försprång eftersom de funnits mycket längre.

Hur ser det ut just nu, kommer Androidmobiler att komma ikapp tror ni? Kommer det hända mycket det kommande halvåret tro?

MVH:)

2. Evil Peter

Evil Peter Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Det kommer det nog kunna hända en del framöver nu när betalappar till Android spridit sig till fler länder, samt att några större speltillverkare och -distributörer gått ut och sagt att det ska hända en hel del på Android-fronten.

Dock är det ju naturligtvis så att iPhone har ett för långt försprång för att kommas ikapp inom kort så på den fronten får man räkna med att vara efter ett tag om man köper en Android-telefon.

Man får väga det mot att ha ett system som av marknaden tros växa mest de närmaste åren och som är öppnare. Det och såklart att jämföra hårdvarorna. Jag är personligen helt nöjd med mitt val av SGS men det är ju såklart bara du som kan avgöra vad som är viktigast för dig.

3. Kristofer86

Kristofer86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har pillat lite med en Galaxy S och tycker den är mycket trevlig. Känner ändå att Samsung och Htc sprutar ut deras telefoner på marknaden och man får ju köpa ny var sjätte månad för att hänga med i utvecklingen. Apple släpper max en om året, så det känns som de tänker igenom det hela lite mer. Har dock en android mobile just nu och har nästan alltid varit nöjd med den. Mycket svårt val!

4. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

asså nej det är inte svårt.... inte eg..
    vill du ha ett större utbud av kvalitetsapps och spel och ett system som du alltid vet funakr prima men som du inte kan anpassa alls till hur du gillar det... köp en iphone... dessutom är apparna bra mycket billigare i snitt än till android även om det säkert ändras med tiden.

vill du hellre ha en lur som kanske inte är helt i topp med apple ännu när det gäller apps och spel och som du dessutom kan tweaka till att se ut och mer lr mindre fungera som du vill.. köp en android.

Jag hade samma problem som du innan jag slutligen köpte en android-lur men jag ångrar mig inte alls. körde nokia n900 innan och ja... android är ju ett hobby-os jämfört med n900 helt klart men det finns iaf applikationer ;)

5. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

jag hade en iphone 3g som jag mer än 1 gång velat slänga i väggen PGA begränsningar. det här är min första android mobil och är MYCKET glad över att det inte blev en öphöne 4.
    många små saker med iphone som irriterar mig. kan tex inte skicka filer över bluetooth WTF!!! men visst det är en bra telefon om man orkar med alla små begränsningar här och var. sen kan jag med min SGS kika på youtube med 3g utan att alla filmer ser ut som pixel people som på iphone.

kolla lite reviews på båda så kommer du nog fram till något bra ska du se.

6. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tycker att det blivit betydligt bättre och fler appar det senaste halvåret. Spelen från Polarbit är ett bra exempel på att det skett en uppryckning, och fler stora speltillverkare verkar vara på gång.

Nackdelen med Iphone är att den inte har några home screns utan bara en appdrawer, så snygga widgets kan man glömma.

Nackdelen med Android är att det inte finns någon säkerhets certifiering av apparna. Jag och många andra har fått sett våra gmail konton kapade pga av elaka appar. Själv hade jag tur och kunde återskapa mitt lösenord.

Hur som helst båda mobilerna är riktigt bra, men jag valde Galaxy´n pga den grymma displayen.

7. Raveneye

Raveneye Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är otroligt nöjd med min SGS. Det är min första android och första "smartphone".
    Alltid havt Nokia förut men de verkar inte kunna komma med nåt nytt mera, alltid samma sak hela tiden. Så valde att byta. Valet var mellan Android och Iphone. Men Iphone är skrattretande dyra, åtminstone i Finland. Vill man ha en Iphone som inte är simkorts låst så kostar den mindre modellen ca 1200 euro. En simkorts låst går på omkring 800 euro.
    Har klämt på HTC Wildfire, HTC Desire och SGS, tyckte SGS var bäst. En SGS som inte är simkorts låst men nog med operatörskontrakt som inte kan brytas på två år(samma operatör som jag har haft i åratal) så kostade 360 euro.

Desutom tror jag att jag aldrig sku ha kunnat bli så nöjd med en telefon som SGS om jag valt iphone.

Valet är förståss ditt. Jag vet inte vad ni har för pris i sverige på de här, men finska priser pressar nog ganska snabbt bort iphone och in med android.

8. strangnet

strangnet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Dock är ju det inte något du får med Apple heller. Security by obscurity är inte bättre än no security. Finns exempel på där appstore-konton använts utan användarnas medgivande.

Last edited: 10 okt 2010
  9. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia