Vanilla android i HTC Desire

Discussion in 'Desire - Frågor och problem' started by Gothian, Apr 23, 2010.

1. Gothian

Gothian Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej
    jag har funderat på att köpa en HTC Desire eller en Nexus one och just nu lutar det år desire. men en fråga har gnagt mig som jag inte har kunnat googlea fram.
    Som det ser ut så verkar htc inte va så snabba med att uppdatera till en nyare version av android på sina befintliga telefoner (syftar mest på HTC Hero som inte har fått android 2.1 än) däremot lär Nexus One få nya version rätt snabbt skulle jag tro.
    Min fråga lyder: när Android 2.2 kommer ut finns de möjlighet/hack som gör att man kan trycka in den nya versionen på Desire? I detta fall skiter jag fullständigt i att sense inte kommer att finnas med, jag vill helt enkelt ha de nyast android version.
    Jag vet att de kan va svårt att svara på denna fråga nu när inte 2.2 finns ute men jag tänker mig att om vanilla 2.1 går att få in på desire just nu, finns det goda chanser att man kan göra de med 2.2. Så; går de att köra antive vanilla android 2.1 på sin HTC Desire?

2. M-Dawg

M-Dawg Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns inte root på Desire IDAG, så svaret just nu blir NEJ, du kommer inte kunna installera en annan ROM

3. infexis

infexis Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

När root kommer så hat vi i stort sett allt som en nexus har och vice versa. Till exempel idag så finns det våran ROM till nexus, så jag ser ingen anledning varför man inte skulle kunna göra tvärtom när desire är rotad.

4. buba

buba Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Angående desire rom på n1. Virker fm-radio på den? Har hørt at den finnes på n1.