Vanligt att mobilen blir ordentligt varm vid laddning?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av gimcor, 7 jul 2010.

1. gimcor

gimcor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Som rubriken lyder så blir min Galaxy S riktigt varm vid laddning. Jag har inte haft tidigare erfarenheter av smartphones över hur varma de blir, men detta känns nästan lite oroväckande. Tänkte bara fråga om ni upplever samma sak och i så fall hur varma blir era SGS?

Kan tyvärr inte uppskatta temperaturen då jag inte har en skön termometer till att mäta ytvärme, men skulle nog säga att mobilen blir obehagligt varmt. Inte sådär att det kan vara skönt att hålla den en kall vinterdag, utan snarare att man lägger bort mobilen för att det blir alldeles obekvämt att hålla den.

EDIT: Värmen genereras precis ovanför batteriet där SIM- och SD-kortet sitter utifall någon skulle undra.

Last edited: 7 jul 2010
  2. CogD

CogD Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror batteriet har en Tempsensor så man kan se temperaturen på det.
    Spican har det i varjefall (och även den känns varm vid laddning..35-40 grader typ).

3. Aiyalah

Aiyalah Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick min Galaxy idag och reagerade också över värmen när jag laddade den. Kan inte säga något gradtal, men det var snäppet mer värme än vad som var helt bekvämt.

4. arono

arono Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min har också vart väldigt varm vid olika tillfällen (inte vid laddning) så samsung borde ju veta om det.

5. pobin

pobin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    425
    Telefon:
    X200 Pro Mini + X8 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    X200 Pro Mini + X8 Ultra
    Det är normalt att de blir varma. Det brukar tom. stå i instruktionsböcker att prylarna blir väldigt varma men att det är normalt beteende.
    Det finns ett program på market android system tror jag det heter som du kan se hur många grader den är. Min tele var 35 grader utan att jag ladda den. Bara normalt användande.

6. Virreo

Virreo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upplever samma sak och då framförallt när jag laddar har WiFi och Bluetooth aktiverat och använder telefonen samtidigt.
    Ligger telefonen bara idle och på laddning så varierar värmen.
    Det finns ett avsnitt om detta i bruksanvisningen.

7. IntenZe

IntenZe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mitt batteri blir kring 52 grader då jag laddar det.
    Skärmen blir så pass varm efter ett tag så det blir nästan blir jobbigt att använda den.

Last edited: 7 jul 2010
  8. Acrux

Acrux Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det står i manualen att detta är helt normalt och inte kommer att påverka enhetens livslängd. Dock undrar man om det verkligen kan vara bra för livslängden att telefonen ska få feber varje gång man laddar den.

Sent from my GT-I9000

9. gimcor

gimcor Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Okej, skönt att veta. Tack för alla svaren, får ta en närmare titt i bruksanvisningen innan jag blir orolig över något :P