Vanligt headset i = ingen ringsignal utåt?

Discussion in 'Xperia X10 (2010)' started by Pitzi123, May 7, 2010.

1. Pitzi123

Pitzi123 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Om jag har tråd headsetet i men inte öronsnäckan i kommer ingen ringsignal. Går det att slå på det även med headset i?
    Tack!

2. Pitzi123

Pitzi123 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Är det ingen som upplevt samma problem? Alltså när jag har hörlurarna i (inte bluetooth) så ringer det i hörsnäckan men inte i själva telefonen. Det innebär att om man inte har hörsnäckan i örat hör man inte signalen?

Någon som har en lösning?

3. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Headsetet tar väl hand om allt ljud i telefonen?
    Hur ska man annars höra om det ringer när man lyssar på musik med lurarna i?

4. Flamso

Flamso Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo men kör man med bluetooth så låter det både i lurarna och telefonen. Och det är inte alltid man har lurarna i. Så jag ser det också som ett litet problem faktiskt.

5. Mattefjonkan

Mattefjonkan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Enligt SE är det så det skall fungera. Att om du har i hf med sladd så skall telefonen vara tyst.
    Vad jag vet så finns det ingen inställning att ändra detta.

6. Vipan

Vipan Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det tycker jag är en helt ok funktion. Det finns jus ingen som helst anledning att personer i omgivningen ska höra att det ringer när man har headset i. Det är ju info som bara jag behöver.
    Blåtand har jag inte i öronen hela tiden och därför är det motiverart att telefonen ringer!

7. emssal

emssal Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Är ju alldeles vansinnigt att man inte hör ringsignalen när man har headsetet inkopplat! Speciellt som standardheadsetet är så dumt konstruerat så att hur man än hanterar det så hänger propparna långt ner på magen. Jag hör inte att det ringer då, bara nåt konstigt ljud som jag inte riktigt förstår varifrån det kommer. Tar ett tag innan jag fattar att det är ringsignalen. Man kan ju inte springa runt med propparna i öronen hela tiden, de är ju stora som tefat!

8. King Cannon

King Cannon Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med emssal, det där låter inte klokt, det kan ju inte vara meningen att man ska behöva gå runt med propparna i hela tiden, hela idén är väl att man har headset inkopplat och lurarna hängande runt halsen så att man ploppar i de om telefonen ringer?

Knas. Gör om gör rätt.

9. Hyddan

Hyddan Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Det borde ju gå att välja.....kan ju inte vara så komplicerat att fixa till

10. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har samma problem, verkar inte gå att lösa

11. hojan

hojan Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Ingen som fått detta att funka på mini pro heller? Naturligtvis ska det ringa ur externa högtalaren när man har telefonen liggande med headsetet ikopplat.
    Det roliga är att det funkar på min, men inte på min flickväns mini pro...
    Har mailat SE om detta, får se vad de säger.

12. delofson

delofson Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

i SE-lurar utan Android fungerar det.. så återigen.. inget SE-fel.... utan Android.. det fungerar inte på min brorsas desire heller, om jag inte missminner mig...

Detta är en sak som irriterar mig med många här faktiskt.. Ni hugger fort som fan på tillverkaren om nåt är fel.. mailar å klagar... när det flesta problem är begränsningar i Android... och inte har något med själva tillverkaren att göra, i princip (om man då bortser från ev. skins/ux osv dom lägger på) det enda tillverkarna gör är hårdvaran när det kommer till android-lurar.

13. hojan

hojan Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Ehh, va? Detta är min tredje android. Första som det inte funkar på, och som sagt jag har två mini pro framför mig, där det funkar på den ena.

Chill!

14. twintin

twintin Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Håller med om att det är jäkligt irriterande. Fungerar inte på vanliga X10 mini heller. Enligt SE support skall det vara så. Påpekade att det inte var så på deras dumtelefoner typ G502 som jag använde strax innan jag köpte X10 mini. Support påstod at jag hade fel ???

EDIT: Tar tillbaka det jag sa ovan. Det ringer faktiskt i minins externa högtalare också, dock verkar ljudnivån sänkas ett par snäpp när hörlurarna är isatta varför man inte hör ringsignalen lika bra.

Last edited: Jul 13, 2010
  15. delofson

MINA ENHETER

lustigt att det verkar fungera på vissa, men inte på andra... måste finnas nån anledning till det... kan ju va nån inställning nånstans i så fall

16. delofson

MINA ENHETER

va tvungen att dubbelkolla min x10.. den har extern ringsignal med trådat headset i. Trodde den va tyst.. men har ju alltid musik på när jag har headsetet inkopplat, så har aldrig hört det... men testade nu... å som sagt.. min ringer som vanligt. Och med headsetet som följde med telefonen. Ska gå igenom mina inställningar ordentligt för att kolla om det kan finnas något där

och sen mitt lilla utbrott.. hade bara suttit i typ 2 timmar å läst en massa gnäll på en för örvrigt bra telefon, som inte ens hade nåt med den fysiska telefonen att göra, enbart androidbegränsningar....

Edit: Det är en originalt obrandad, ej rootad x10i med 1.1.27
    Edit 2: Kan ju vara något som från första början inte fanns, men som kommit till med uppdateringar... ni som har tysta lurar, vad har ni för release?

Last edited: Jul 12, 2010
  17. elderion

elderion Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

En tanke bara, om man har headset där man kan svara eller bara lurar, kan det vara så att telefonen känner skillnaden?

18. jwi

jwi Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har haft samma problem på min X10, mycket irriterande. Dock löste det sig efter uppdatering till 1.1.27

19. jwi

jwi Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Väcker upp en gammal tråd igen.
    Bara jag som märkt att alarmsignalen inte går i högtalarna utan bara i headsetet när headsetet är ikopplat?