Var är jag? - Snabblokalisering

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av coolof, 16 september 2010.

1. coolof

coolof Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Fick en idé här om dagen, möjligtvis finns det redan program som löser detta och då får ni gärna länka till dem.

Oftast när jag behöver veta vart jag befinner mig så handlar det på ett ungefär, gata och gatunummer skulle räcka samt något som visar åt vilket håll högre/lägre gatunummer är. Kanske även en funktion som visar vilka andra gator som ligger i närheten (och åt vilket håll). Detta istället för att behöva läsa in hela kartan innan man kan få se informationen.

Ett snabbare, smidigare sätt att lokalisera sig på helt enkelt. Låter det vettigt? Eller skulle detta kanske ändå kräva lika mycket data som att visa kartan?

2. yrara

yrara Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Det skulle säkert gå att lösa på ett sätt som kräver mindre data, men det största problemet är väl att det fortfarande skulle kräva GPS-precision, så det skulle ju ta precis lika lång tid som det alltid tar att hitta GPS...

3. ReggieDunbar

ReggieDunbar Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Appen "compass" visar din adress i text utan att behöva ladda kartor!

4. henca

henca Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    211

MINA ENHETER

Det gör även appen "Here I Am 2", den kan dessutom skicka din position i form av funnen adress via mail eller sms. I mailet får man adressen både i textform och som en länk till maps.google.com.

m v h Henrik