Var försvann min Astro-backup? [LÖST]

Diskussion i 'Applikationer' startad av leiden, 5 februari 2010.

1. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Gjorde en backup av alla apps (som inte var private för det gick inte) och sedan tog jag ut sim och sd-kort från Galaxyn och flyttade dem till Nexus. Installerade Astro igen från Market och skulle lägga tillbaka alla apps men i Backed Up Apps var det tomt som i graven, varför det? Rimligtvis borde väl alla apps finnas på SD-kortet?
    Vill ha tillbaka RoboDefense full, som jag köpt från Market genom Galaxyn, samt saved games. Kommer det gå att göra utan att roota Nexus?

Last edited: 6 februari 2010
  2. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Kikat i /sdcard/backups/apps? De apps du gjort en backup på ska finnas där.

3. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Titta runt men det finns ingen mapp som heter backups på sdcard. Jag har ju inte blåst ur Galaxyn så det går ju fortfarande att göra om alltihop, men hur ska jag göra för att få det rätt? Vill flytta alla appar samt saved games.

EDIT: Gjorde en ny backup och såg till att den verkligen hamnade i sdcard/backups och allt såg rätt ut. Efter backupen gick det att hitta alla appar i nämnda mapp i Galaxyn men inte i Nexus. Galaxy är rootad men inte Nexus, är det där som skon klämmer?
    Finns det något annat bra program förutom Astro för backuper? Ska fungera på orootad Nexus efter backup.

Last edited: 6 februari 2010
  4. leiden

leiden Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Löste det till slut. Astro sparade allting till det interna sd-kortet, kopierade allt till det externa samt mina savedgames-mappar och .bak-filer.