Var hamnar bokmärkena?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Rozeman, 24 mars 2011.

1. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Jag börjar denna tråd med samma korta och koncisa fråga som titeln antyder; var hamnar bokmärkena till webbläsaren?
    Eftersom jag med jämna mellanrum rensar telefonen p.g.a. ny ROM, installerade jag appen Backup Everything i tron att jag skulle kunna ta backup på ex. bokmärken. Efter senaste wipe av telefonen körde jag restore av BookMarks från appen med förhoppningen att få tillbaka mina backupade, men icke då:ehm:. Det funkade inte alls. Därför tänkte jag om bokmärkena hamnar någonstans i telefonen så man kanske manuellt kunde kopiera dom till externt SD-kort.
    Någon som kan tipsa om en bättre app för just mitt ändamål?

2. Rozeman

Rozeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    56

MINA ENHETER

Efter att ha kollat lite, kom jag fram till att Bookmark Sort & Backup är precis den appen jag eftersöker.
    Men min ursprungsfråga kvarstår; var i telfonen hamnar bookmärken?

3. appel

appel Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Det beror på vilken browser du använder. :) En del använder den inbyggda mekanismen i Android för bokmärken andra inte.

AOSP implementationen av bookmarks content providern använder en sqlite databas med namnet browser.db som ligger i /data/data/com.android.browser/databases. Men så länge APIet inte ändras så kan mobiltillverkare spara bookmarks hur de vill.

Rozeman gillar detta.