Problem: var kan jag finna stock klock.apk samt stock settings.apk?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Spanjack, 23 okt 2011.

1. Spanjack

Spanjack Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej!
    Jag formaterade min telefon och uppdaterade den sedan via Kies till senaste programvaran. efter det la jag in en kernel med root "supercurios insecure root kernel" sedan la jag över den med "Kernel] SiyahKernel 1.8rc1 - AOS-buggen fixad" då jag inte hittat hur man rootade den sistnämda. När jag skulle rensa telefonen från onödiga system appar med hjälp av "root explorer" så råkade jag ta bort stock klock samt stock settings. klantigt, jag vet! Jag ville bara ta bort setting ikonen bland sidorna eftersom man redan har den på fysisk knapp och Klockpack.apk trodde jag var bara de olika klockorna man kan välja som widgets.

någon som vet om jag kan få tag på dessa någonstans samt om det är möjligt att lägga tillbaka dom i System mappen?

Ganska säker på att dom hette följande: settings.apk, settings.odx, klockpack.apk, klockpack.odx,

mvh/ Galaxy S2:)

2. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Om telefonen ändå är ny-wipad så är det kanske säkrast att flasha in stock rom igen, så du är säker på att du får allt du behöver tänker jag?

Annars kan du nog hitta det på xda någonstans kanske.

Hur fungerar den utan settings undrar jag också :-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Spanjack gillar detta.
  3. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Om du orkar så gör en factory reset så går du tillbaka allt. Om inte så kan du säkert packa upp romen om du hämtar hem den och plocka ut filerna från system/app.

Spanjack gillar detta.
  4. Spanjack

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Vill gärna slippa att göra om allt. sedan är det en liten utmaning detta och man lär sig något nytt romen fick jag från Kies så har ingen fil ligger. Men om Jag tar ner en stock rom och packar upp den på datan menar du säkert. men vad blir det för fil då? Kommer man in i den och kan plocka vad man vill ha? Tack för hjälpen

5. Spanjack

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Okej! Jag ska leta lite på xda.. tycker den sidan är så krånglig bara. Ska ochså testa att ta filerna ifrån någon annan rom som jag tänkte ta hem. Jag har ännu inte vågat stänga av telefonen men allt funkar som det ska nu men jag kan ju absolut inte göra några inställningar kan inte ens se "om telefonen" så jag vet exakt vad kerneln eller romen hette. tack för hjälpen:)

6. qsecofr

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Du måste nog hitta samma rom och ta filerna därifrån annars kan det nog bli fel.
    Om du uppdaterade via Kies till senaste officiella Nordiska rom bör det ha varit KI8. Du kan se vilken rom du har genom att trycka *#1234#

Länk till kI8
    xda-developers - View Single Post - new 2.3.5 I9100XWKI8 is out on kies[NEE]

Filen är en .tar fil som är en form av zip kan man säga. Du kan lätt öppna den eller extrahera den med 7-zip.

Där bör du hitta lite .img filer som borde gå att mounta i typ Daemon tools eller liknande för att komma åt filerna. Jag är inte säker på att detta funkar, men man kan ju prova om du vill leka lite...

7. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Gör inte en factoryreset eftersom filerna redan är borta och kommer då inte tillbaka :)

Enklast är att ta en valfri custom-rom och plocka ut de apk:er du behöver. (.odex -filerna behövs inte då)

8. qsecofr

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Visst kommer de tillbaka vid en FR.

Hur menar du med att han inte behöver odex filerna?
    Menade du att han har kvar odex filerna och bara tog bort apk filerna?

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

9. Akillles

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Testa gärna men jag tror inte filerna kommer tillbaka.

En custom rom har ju redan odex-filerna "inbyggda" :-)

Sent from my GT-I9000 using SwiftKey

10. qsecofr

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    En factory reset återställer senaste rom till ursprungsskicket. Inklusive borttagna filer, tro mig jag vet.

Man kan kanske mixa in deodexade filer i en odex rom, jag har aldrig testat. Men det är helt klart enkelt att testa som du skriver.

11. rodak

rodak Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 475
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Fel, en factory reset återställer inte några filer i /system/app

Men en omflashning av originalrom gör, alternativet är att man manuellt återställer apparna.

Factory reset rensar så gott som bara /data partitionen.

Last edited: 24 okt 2011
  12. qsecofr

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Är du helt 100 på detta? Jag jag är säker på att jag har fått tillbaka systemappar då jag har tagit bort lite väl mycket appar och sedan återställt. Jag skall testa och återkomma för att få klarhet.

13. qsecofr

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    I stand corrected med fyskämsmössan på.

Jag tog bort AnalogClock.apk och sedan gjorde jag en FR och upptäckte att som Ni säger att system appar INTE kommer tillbaka. Jag var helt säker på att de kom tillbaka vid en FR därför vad jag så påstridig om detta.

Jag måste ha blandat ihop det med något annat.
    Jag ber om ursäkt och blir glad att jag har lärt mig något nytt.

Mindre än 20min senare är jag tillbaka med en exakt kopia på telefonen innan FR, thank god for Nandroidbackup.

14. Akillles

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

Om man inte testar så lär man sig inget :)
    Detsamma gäller trådskaparen, det värsta som kan hända är att du får en FC men då är det bara kopiera och klistra in en ny apk och testa den igen.

15. rodak

rodak Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 475
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Du kanske har frusit apparna tidigare? :)

16. Spanjack

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tack för all hjälp! Factoryreset återställer inte dessa system filer kan jag nu säga. Jag fick blåsa om telefonen med odin. Tänkte/ville göra det med Kies men kunde inte ansluta till kies i masslagrings läge och eftersom min "setting.apk" saknades så kunde jag ju inte komma åt den menyn för att ändra usb anslutning:P:innocent: Men nu funkar allt. När jag nu rensat telefonen från onödiga system appar så skapade jag en ny mapp System.old. Flyttade vissa eller de apk-filerna jag är osäker på dit då har jag en backup mapp:)

Nu när jag har settings och kom åt alla inställningar tänkte jag uppdtarea via kies igen eftersom folk pratar om att man ska ha TRES rom om man har TRE som operatör pga att man får sämre täckning annars. Men Kies ville inte uppgradera programvaran, sa inte heller att jag hade den senaste programvaran bara att det inte gick att uppgradera. la in denna rom: 2.3.5 I9100XWKI8[NEE]