Fråga: Var köper man en ny batterilucka (eller på annat sätt gör mobilen vit)?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av elof, 15 aug 2012.

1. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

På ebay och amerikanska siter hittar jag nya batteriluckor till SGSII:an. De finns i alla möjliga färger.

På PhoneHouse, Kjell&Co, Teknikmagasinet, osv i Sverige hittar jag bara en massa skal till telefonen, dvs ett extra plasthölje som man sätter utanpå hela telefonen. :( Det vill inte jag ha eftersom telefonen som helhet då blir ännu större och otympligare.
    Jag vill bara byta ut den tunna batteri-luckan mot nån annan färg (t.ex. vit) så att jag kan särskilja min tfn från sambons SGSII:a.

Så var kan man köpa batteriluckor i olika färger i Sverige?

Allra helst vill hon ha en vit telefon. Finns det nåt skal som man man köpa, där man skruvar upp sin SGSII och byter ut det svarta fram- och bakstycket mot vita diton? Då skulle sambon bli nöjd och som extra bonus skulle man enkelt kunna särskilja telefonerna även när de ligger med glaset (den svarta sidan) uppåt.

2. juztmo

juztmo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Prova mytrendyphone.com Dom har det mesta Lycka til

Sent from my LT26i using Tapatalk 2

3. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

4. Farmfield

Farmfield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Klibbestickers är din vän, eller varför inte göra en 'stencil' (rippa nåt från Banksy? ;D) och spraya på luckan (fast ta av den från luren först såklart, hehe)...

Eller så finns det väääldigt tunna skal till SGS2... Det jag kör för tillfället bygger bara nån millimeter runt luren samt gör den lite 'klibbigare', har en vit och den är hal som en tvål utan skal på... Men detta kör jag: Länk! (fast jag kör ett vitt)

5. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

eller någon av dessa, det finns ju tyvärr ingen helvit, men telefonen blir ju inte större och de är ju billiga.

Samsung Galaxy S II Skins

Last edited: 15 aug 2012
  6. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Hur blir det med skins egentligen? De klistras tydligen runt och även på framsidan... Är det inte stor risk att det blir fula kanter, bubblor eller liknande då, särskilt runt hål för kamera och knappar...?

7. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Det beror på hur noga du är när du sätter dit dem, precis som med skärmskyddet.

Var noga och ha rena händer så går det nog bra.

8. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Om inte jag minns fel så är det bästa stället att sätta på sådant i badrummet... Och man ska ha haft på varmt vatten på i duschen/badkaret för att det ska bli ånga som tar med sig allt damm från rummet och aa... Hehe, man kan vara så noga man vill - men precis som du säger, det är väl den största faktor - hur noga man är :P

9. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Ajajaj ingen mobil i badrummet när man duchar ;) men visst bli det enklare om ytan är lite fuktig så man kan glida på stickeren eller vad de heter, klistermärket kanske :)

10. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Fast tanken är ju att fukta upp luften så dammet faller till backen såklart - fast det räcker att ta det i ett rum där ingen varit på ett tag, sen röra sig vääääldigt försiktigt när man går in och sätter sig, så man inte drar upp för mycket damm i luften... Men ingen höjdare att dra på sån film i vardagsrummet med kids som hoppar i soffan typ, men det är väl rätt obvious! ;D

11. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Här talar en man från hjärtat - med åratal med erfarenheter, låter det som iaf! :D Hehe!

12. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Hehe, tur att vi inte pratar om hur man enklast lyfter ur växellådan på en Land Rover Serie IIa... ;D

Men jo, jag har gjort det ett par ggr på olika lurar, såväl egna som andras. Och jag gjorde det faktiskt sist idag - fast tog bort filmen direkt eftersom jag inte gillade den... :ehm:

(har aldrig varit med om en så bra skärmyta som på min nya S2a nu, aldrig varit med om nåt så oleofobiskt, som faktiskt funkar... o_O)

Arbu11 gillar detta.
  13. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Hahaha, tur att man har Volvo så man aldrig behöver laga massa grejer :D

Hehe, jag använder aldrig nån jäkla plastfilm på skärmen! :D Kanske är därför man har några småhål (runt 5-10 st) i skärmen efter att några svetsloppor letat in sig i min ficka! XD Nåja, inge mer Off-T nu :P

14. Farmfield

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Mmm, har du inga i hornhinnan? Jag har ett par hål efter loppor där, bedrövligt när det kokar när man TIG'ar, hehe... ;D

Men sett till den biten, eftersom luren ändå har lite skavanker, varför inte glöda in dina initialer eller nåt i luckan med ett glödstift typ? Enkelt nog ju... :D

15. Arbu11

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Har för mig att jag satt med Pinnsvets då, men är ej säker! :)

Anyways... Till trådskaparen... http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-i9100-galaxy-60932p.html

16. sunemangs

sunemangs Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    228

MINA ENHETER

Köp extended battery kit från samsung så får du lucka på köpet. Finns ju i både svart och vitt som du ville ha. Skönare att hålla i, batteriet räcker längre, ja bara fördelar. :)