Var lägger man musik och filmer på sin Android-telefon?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av stoned_free, 2 apr 2010.

1. stoned_free

stoned_free Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena,

efter lång väntan har min X10 äntligen kommit. Känner mig toknöjd än så länge men då jag inte haft någon android lur förut så har jag några frågor, som förhoppningsvis någon kanske kan hjälpa mig med.
    1) kan man se DivX filmer i telefonen eller behöver man något tilläggsprogram och i sådana fall - några tips?
    2) jag skickade över några filer (mp3) från mina gamla telefon men har ingen aning om var de har lagt sig (har gått igenom alla ställen jag kan tänka mig var de kan finnas), någon som har något förslag på var jag bör leta mer?

Oerhört tacksam för hjälp!

2. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 183
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Prova att föra över filmer/musik med DoubleTwist, det skall konvertera till ett format som är spelbart automatiskt: http://www.doubletwist.com/dt/Home/Index.dt

Musik lägger du i mappen "Music" i roten på MicroSD-kortet. Hur förde du över låtarna från din gamla telefon? Du kan ju alltid prova med att ansluta telefonen till datorn och sedan använda windows sökfunktion för att leta rätt på dem.

3. stoned_free

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för snabbt svar!!

Jag skickade över lite musik via bluetooth och vet inte vart den har tagit vägen.... Jag lade även över en film tidigare som jag la i en mapp (via dator) men den vet jag heller inte var jag kan hitta.....

4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 183
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Använd som sagt windows inbyggda sökfunktion (windowstangenten+f) för att söka på minnet, då kommer du med all säkerhet att hitta dem såvida du verkligen fört över dem.

Filmer lägger du i en mapp som heter "Movies" i roten på MicroSD-kortet, eller så kan du som sagt synka allting med doubletwist - så blir det rätt.

5. PeterG

PeterG Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kan även när man ändå håller på lägga upp Ringtones, Alarms och Notifications i roten, om man orkar sortera olika typerna i mapparna så blir det lite smidigare när man ska välja alarm signal osv.

6. stoned_free

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har haft en HTC HD2 innan, visserligen windows, men där fanns en mapp där man kunde hitta allt man lagt i telefonen. Lade jag in en film så hittde jag den där oavsett om den inte klarade av formatet. I min X10 så lägger jag in filmen, vet att den finns där, men telefonen ser den inte, antagligen för att den har ett format som den inte känner igen.... Finns det någon sådan mapp i android där man kan samla saker o sedan peka dem rätt till det program man vill använda sig av?

Angående ringsignaler, så vet jag inte vilken mapp jag ska lägga dem i för att använda dem. Har laddat ner "ringdroid" men då jag använder mig av annat program att loopa ock klippa mina ringsignaler undrar jag bara var jag bör lägga dem för att kunna använda dem i telefonen enklare.

Tack för hjälpen so far, är helt ny på android och försöker läsa mig till det mesta och uppskattar därför era tips väldigt mycket!

Bifogade filer:

7. Johan.s

Johan.s Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Om man använder det medföljande programet Media Go så läggs filerna i rätt mapp automatiskt. Det konverterar även det flesta filmer till rätt format.

Vill man kunna se divx, mkv osv finns det ett program som heter yxflash. Kostar dock 10 $ ifall man vill kunna se längre än 2 min

8. stoned_free

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har använt mig av "GO" men det verkar inte som att filerna blir läsbara därigenom.

9. Johan.s

Johan.s Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad var det för format på dom filerna? Jag la över en avi och den kodades om till mpg4

10. stoned_free

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var visserligen ett avi klipp men den hittade inte filen alls. Om jag gör en egen ringsignal, var bör jag lägga den och hur hittar jag den för att använda den?

11. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Skapa en mapp med namnet ringtones på minneskortet och lägg ringsignalen där. Kan även skapa mapparna alarms och notifications och lägga kopir av filen i dom men jag vet inte om det är nödvändigt.

Sen i mobilen så Inställningar > Ljud och skärm > Telefonens ringsignal

12. Cim-Inc

Cim-Inc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

om du gör en egen ringsignal, för över via bluetooth gör du följande: Öppna Mediascape --> tryck på MER i övre högerhörnet --> bläddrar längst ner på skärmen till MINA ALBUM --> Väljer BLUETOOTH = där finns ditt ljudklipp/film/bild du fört över via bluetooth.

13. stoned_free

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack så mycket Groppe, funkade perfekt!!

Däremot så hittar jag inte "mina album" i mediascape (bara "album") och ingen flik där det står "bluetooth". Oavsett, tack för hjälpen!!

14. Garfield67

Garfield67 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tusen tack för detta tips :D