Problem: Var på g att uppdatera cm7 och nu startar inte luren, hjälp!?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av infexis, 10 nov 2011.

1. infexis

infexis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Tjena, jag skulle uppdatera min SGS2 via rom manager ota, så startar inte luren nu. Den fastnar vid bootscreen (Galaxy SII loggan med gula triangeln)
    Jag har inte gjort något speciellt som kan va direkt orsak till detta, utan bara gick in i rom manager, sökte efter uppdatering, fick meddelande om nightly 110 update så tryckte ok, luren stängdes av o skulle starta men fastnar som sagt. Vad kan jag göra åt detta? Tacksam för snabba svar, behöver min lur omgående.

edit: Har testat ta ut batteriet men hjälper icke, har även testat gå in på recovery direkt men inte det heller går...kan tillägga att själva uppdateringen inte slutfördes innan detta hände, den hann inte ens gå in i recovery med andra ord :P

edit2: nu har jag försökt återställa telefonen med denna guide
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1075278
    och denna firmware XWKJ3 men telefonen fastnar i bootloop på bootskärmen, den flashiga sgs2 animationen... WTF!!!

edit3: gick in i recovery och gjorde en full wipe..det löste sig är ok nu :)

Last edited: 10 nov 2011
  2. flippzii

flippzii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Det blir nästan alltid bäst att försöka ta sig ur sådana här saker själv därför då lär man sig :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. Gonjer

Gonjer Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Så sant som det är sagt, men man blir lite kallsvettig när det aldrig har hänt förut :)

4. flippzii

flippzii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

aa :) hade ungefär samma problem som ovan första gången jag la in en rom.. hehe ;)