Var tar foton vägen efter återställning?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av tendency, 25 oktober 2011.

1. tendency

tendency Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag valde att återställa standardinställningar på min Desire av diverse anledningar. Har inte rootat eller liknande och kör Android 2.2.

Problemet som nu har uppstått är att alla foton som har tagits därefter inte syns i utforskaren när jag väljer "Diskenhet" som USB-anslutning. Dom syns i mobilens galleri, men inte i datorns utforskare. Hur gör jag för att de ska synas? Vill gärna föra över till datorn.. Är det så att de sparas på telefonminne nu, istället för SD-kortet? Har kikat igenom inställningar men hittar inte ett smack om att man skulle kunna välja var de ska sparas, eller hur man gör för att föra över dom till minneskortet, om det nu skulle vara det som är problemet...

Blir inte klok på detta. Tacksam för svar!

2. Andy Roid

Andy Roid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Nexus 7 2012
    Övrigt:
    Tizzbird N1
    Som standard brukar foton sparas på SD-kortet i mappen /sdcard/DCIM och sedan i någon mapp under denna. Ligger det inget där?

3. tendency

tendency Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hittade på problemet. Alla bilder som togs efter återställning sparades på raderade bilders platser..

Om vi säger att jag hade 800 bilder på telefon. Och tidigare har rensat bort exempelvis bild 005, 014, 027, 028 osv, så sparades de nya bilderna på dessa platser. Om ni förstår hur jag menar.

Det var därför jag inte hittade på dom i utforskaren, eftersom de inte hade sparats som bild 801, 802, 803 osv, utan de låg utspridda på SD-kortet och jag var tvungen att bläddra igenom alla bilder för att hitta på dom! Lagom irriterande att det blir så.

4. Bagge

Bagge Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ja, räkneverket resettades antaligen också så den börjar om helt enkelt, fast skriver såklart inte över utan fyller bara ut de hål som den hittar.