Varenda program har slutat fungera!

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Klonka, 10 feb 2011.

1. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag la in lite ny musik igår. Dels i min vanliga musikmapp på det externa kortet och dels testade jag att skapa en mapp rakt på det interna minnet. Jag kände att mobilen började kännas lite seg efter jag lagt in musik så jag tänkte att jag stänger av mobilen. När jag startade upp den i morse så verkar hela telefonen ha kört ihop sig på något sätt. Oavsett att jag har testat att ta bort den mappen och musiken jag lade in och startat om telefonen så verkar länkningen till alla mina nedladdade apps ha försvunnit. Mobilen ropar hela tiden på att framtvinga stängning för massa olika program iallafall. Ikonerna för en del program ligger kvar på min hemskärm men när jag klickar på dem så fungerar de inte (vissa har tappat sin bild också). Jag ser att ett gäng program har försvunnit från "program" också. Men jag märkte att swiftkey t.ex. finns kvar på mobilen för jag kan gå in på det. Men ändå så blir det hela tiden "framtvingar stängning".

Jag försökte att installera titanium backup på nytt men det hjälpte inte. Den klagar ändå på framtvinga stängning när jag försöker gå in på den. Vad göra!?
    :((

2. Xerfas

Xerfas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold2
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8+ 256GB
    Platta:
    Apple iPad Pro 256GB
    Börja med att ta bort all musik för att se om det hjälper. Hjälper troligen inte, men värt att testa.
    Sen kan du formatera interna sd kortet under inställningar, sd-kort och telefonminne. Glöm inte bort att ta backup på dina bilder. Hjälper inte detta kan du fabriksåterställa telefonen och det gör du under inställningar - privat, personliga data.

3. kallemyran

kallemyran Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80

MINA ENHETER

Surt!
    Det finns säkert de som är duktiga som skulle kunna backa ur denna situation. Jag skulle dock flasha om! och eftersom du hade titanium installerat så antar jag att du även använt det och gjort backup.!?

4. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Så, då var man på jobbet. Men jag är en sån som inte kan släppa när det krånglar såhär fatalt.

Som jag skrev i mitt första inlägg så har jag tagit bort mappen och musiken jag la in. Det hjälpte inte. Det som händer när jag går in på de flesta egeninstallerade apps är att det står "Programmet xxx har stoppats oväntat. Försök igen." Programmet ser ut att vara på väg att startas upp men jag måste framtvinga stängning. Det är konstigt at det inte hjälpt att jag installerade titanium backup på nytt tycker jag. Jag får samma fel ändå. Funderade på om detta kunde ha något med rättigheter att göra eller så. Kollade i programinställningar, men "okända källor" (tillåt installationen av icke marknadspogam) är i kryssat.

Jag har haft på att titanium backup ska köras varje söndag och göra backup på nyinstallerade program och vad det nu är mer (ha gratisversionen). Jag har aldrig fått läge att återställa med programet än så jag vet inte riktigt hur det fungerar.

Avvaktar att göra något mer innan jag fått lite mer tips här.

5. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Vad kör du för rom?
    Det jag tänker på är att testa att wipa dalvik-cach.

För att kunna göra det behöver du kunna komma in i recovery med en cwm kärna.
    Alternativt bara ha en rootad telefon och tömma den manuellt.

/qsec

6. Perka

Perka Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Testa att radera dalvik i recovery, starta om, tar en stund att boota.
    Om du nu har det i recovery.

7. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kör Darkys 8.0.
    Jag har testat att rensa Dalvik också, glömde skriva det. Körde också "fix permissions" eller vad det hette som fanns i cwm.

8. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Har du rensat vanliga cachen i recovery också?

/qsec

9. Corvus.Alis

Corvus.Alis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kör alla alternativ i recovery mode. Rensa cache, ta bort partition, ta bort personliga inställningar...ALLT, utom update.zip

Starta sedan om. Får du samma problem igen så kan du pröva att flasha med odin3. Hjälper det i sin tur inte så är det nog läge att nyttja garantin om du har kvar den.

10. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Provade att rensa vanliga cachen nu men problemet kvarstår.

Ta bort partition låter lite farligt, vad händer då? Vad menas med ta bort personliga inställningar?

Flasha om med Odin? Du menar att jag ska lägga in originalrom? Borde jag inte kunna testa att rensa telefonen helt och installera Darkys igen.

(Det mest irriterande är att jag inte vet vad som orsakade felet...samma sak kan hända igen. Jag vill gärna kunna fylla på musik.)

11. Corvus.Alis

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Alltså du gör ingenting som inte "recovery" återskapar när du gör en hard reset. Klicka på varje alternativ under recovery menyn och avsluta med reboot. Då startar mobilen om, och du har en helt ren installation. Formatera därefter, för säkerhetsskull, alla minnen igenom inställningar menyn. Då finns det INGET kvar av det gamla som kan jäklas med nallen. Skiter det sig fortfarande så är det något riktigt lurt på gång.

12. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    I clockworkmod kan man göra mer skada än i vanliga recovery.. Så göra allt är ingen hit.

13. beachbug

beachbug Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De där hände mig för någon månad sedan, alla program stängdes ner hela tiden. Det enda som funkade för mig var att flasha om. Eller rättare sagt jag installerade om docs rom från zip. Sen dess har de inte varit något mera strul!

14. Corvus.Alis

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ursäkta om det är en korkad fråga, men vad exakt är en clockworkmod?

15. Ajjtwr

Ajjtwr Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Cwm är en mer avancerad recovery o tillåter mer funktioner :)