Varför är Magic-lurar i Tyskland så billiga?

Diskussion i 'Allmänt' startad av NattensVäktare, 22 jul 2009.

1. NattensVäktare

NattensVäktare Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan någon förklara varför Magic-telefonerna från eBay "bara" kostar runt 3500 SEK medans de i Sverige är runt 2000 SEK dyrare?! Är det stöldgods som ligger ute på eBay...?

2. slotrat

slotrat Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Sannolikt har folk fått en jäkligt bra deal från Vodafone i Tyskland. Det verkar mer eller mindre som Vodafone skänkt telefonerna i utbyte mot en förlängning av abonnemanget i ett eller två år. Således finns det många på ebay och konkurrensen gör att priserna drivs ner. Tror inte det är knepigare än så, 90% minst av de på ebay har de fått på förlängningar av Vodafone abonnemang. Merparten av dessa levereras med kvitton, så stöldgods är nog inte så vanligt, men finns säkert, precis som på Blocket och Tradera.

Jag får min tyska Voda Magic med kvitto endera dagen, kan kolla vad det står på kvittot då (från Vodafone).

3. sandos

sandos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Fast telenor säljer ju Magic (dock inte i lager) för 4700, så 2000 dyrare behöver det ju inte riktigt bli.

4. eklund

eklund Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

du har inte försökt söka på "magic" på svenska blocket? där finns för så lite som 3500 kr.

5. slotrat

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Precis, och det får mig att hajja till... Det är för lite pengar för en Magic i Sverige anser jag, tycker personligen den verkar vara väldigt "varm"... :rolleyes: Den kan förvisso vara importerad och därför billig, men varför inte försöka "tjäna" lite pengar på den i så fall? Nåt lurt är det...

6. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

För lite vet jag inte om jag kan hålla med om.. känns som ett mer rimligt pris. Magic känns ju inte direkt som någon muskelknutte, utan det är nästan fullt ut android man betalar för. Sen står det väl kanske inget om att just den på blocket är sproilans ny heller va? Binder man upp sig på ett abbonemang och tar en android så kan man allt komma en bra bit under 4000:- här i sverige också (om man räknar den faktiska kostnaden för mobilen och inte räknar med abonnemangskostnader)

7. NattensVäktare

NattensVäktare Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så menar du alltså att telefonerna som säljs på tyska eBay till största delen är begagnade och uppackade av någon annan...?

8. slotrat

Mottagna gillanden:
    35
    Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei Mate 8, NXT-L09
    Platta:
    Microsoft Surface 3
    Platta 2:
    Ipad Air 2, 32 GB
    Läs beskrivningarna på annonserna/auktionerna, väldigt många är ouppackade.... Det varierar väl men skulle gissa att det är 50% av varje ungefär. Den Magic jag beställt är testad i ett par dagar enligt säljaren, priset blev xxx Euro eller ca yyyy kr inkl frakt. :D

Last edited: 10 okt 2009
  9. teran

teran Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enligt Vodaphone-kvittot jag fick med när jag köpte min (ouppackade) Magic från ebay.de för 3500 kr inkl. frakt så hade förra ägaren betalat 0.84 euro men samtidigt bundit sig till något slags Vodaphone-abonnemang.

10. bjoli

bjoli Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    120

MINA ENHETER

Det låter väldigt vettigt och förklarar varför de kan vara så "billiga". Säg 0.84€ till 300€ med ytterst lite jobb = bra timpeng!