Varför alla dessa fix?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Optimus-Q, 18 okt 2010.

1. Optimus-Q

Optimus-Q Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har funderat ett tag på att köpa en Samsung Galaxy S (eller eventuellt Vibrant) men känner mig nojig nu efter alla trådar om lag hit och dit, fix hit o dit. Är dessa problem något som drabbar alla Galaxy S mobiler?
    Jag är ganska dålig på smartphones. Har haft min Sonyericsson k800i i över fyra år och känner verkligen att jag behöver en ny mobil.

2. Husknuten

Husknuten Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Man kan väl säga som så att flaskhalsen i Galaxy S är i många fall dess filsystem. Därmed kan man ofta öka prestandan genom att använda en av dessa fixar som formaterar hela eller delar av ROM-minnet med ett annat filsystem.

Dock är det absolut inget man måste använda. Jag har kört både med och utan fix och tycker inte att skillnaden är så stor i praktiken(även om det ser ut så i diverse benchmarks)

Jag tror absolut inte att du blir missnöjd om du köper en SGS. Ett frågetecken har ju tidigare varit Samsungs oförmåga att släppa uppdateringar. Men med den officiella froyo som finns nu så tycker jag inte att det vore ett problem ens om det skulle vara den sista updaten.

3. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

jag kör utan fixar och 2 st bekanta och ingen av oss upplever telefonen så hemsk som vissa stackare. var de första FW's JF3 eller vad den hette där prestandan var rent ut sagt hemsk. kör själv nyaste 2.2 och det rullar på riktigt bra.

4. Klesell

Klesell Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis. Tänk på att de flesta som skriver här är folk med problem eller lösningar. Min gissning är att den absoluta majoriteten av läsare skriver inget här av den enkla anledningen att allt fungerar som det ska; då har man ju inte så mycket att tillföra så att säga :)

Jag är störtnöjd.
    Android Market försvann visserligen för mig vid uppdatering, men det var lätt åtgärdat. Det finns flera trådar om just det problemet, och minst två lösningar.

5. Newages

Newages Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har inte haft några problem med min telefon, Android Market försvann, men det gick att fixa.
    GPS? Den är vad den är, hoppar åt olika håll när jag är ute och går eller cyklar.
    Skulle inte vilja navigera efter den!
    Tiden det tar för olika saker att ske är inget jag bryr mig om, jag har all tid i världen.
    Och på ren skånska. Jag är inte så "Hied" som ungdomarna här är. (Alla under 50 år)

6. Klonka

Klonka Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har aldrig rootat. Jag sällar mig till dem som inte är missnöjda efter uppdateringen. Självklart kan det alltid bli bättre men som det är nu är snabbheten helt klart godkänd.

7. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jafg funderar på om inte dom med flest problem är dom med gamla lurar... jag hade jf3 när jag köpte min och prestandan blev faktiskt lika illa eller nästan ännu värre med froyo för mig. jag var helt enkelt tvungen att köra lagfix... men överlag om man bortser från det vidriga lagget jag fått leva med innan så är det ju en sjukt härlig telefon på alla sätt och vis.

8. bibliotekarien

bibliotekarien Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kör utan root och med Froyo. Bästa telefonen jag haft. Helt sjukt bra! Köp!

9. gust

gust Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hade jf3 först och då var den stört seg. men efter froyo uppdateringen har jag inga problem alls. bästa telefonen!

10. dyallo

dyallo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade köpt Desire HD om jag var du.

Eller vanliga Desire för den delen

11. Optimus-Q

Optimus-Q Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Okej det var skönt att höra. Hoppas att jag inte får problem men min Galaxy S ;)

12. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Nja, jag köpte min veckan efter att den kom ut och körde JF3 fram till för någon månad sedan då jag ledsnade på alla problem körde in JM1, vilket gav en klar förbättring av funktionaliteten. Lade sedan in JPK när den kom och nu JP6 när den läckte ut. Jag har bara upplevt förbättringar efter varje uppdatering och då har jag nog en av de äldre telefonerna på den svenska marknaden.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

13. neddie

neddie Android Medlem

Mottagna gillanden:
    1 057

MINA ENHETER

jag kanske borde formattera om mitt sdkort där galleriet och all data för appar ligger... kan ju vara där problemet ligger kanske... men nu är jag inne på min typ femte återställning jag orkar fan inte mecka igen :D

14. Robban71

Robban71 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan rekommendera Galaxyn, köpte min för ca 3 veckor sen, då hade den JM2, inga problem alls med den, varken fel på gps eller lagg, känner inte alls igen mig på alla problem som dem här på forumet har, kanske för att jag skaffade senare modell med JM2 och bara kör med den som den är.

Nu ännu bättre med Froyo :) och Kies har oxå alltid funkat bra, man får uppdatera ofta men annars kanon.

Tänkte skaffa Iphone 4 först men är glad att jag tog Galaxyn istället, där kan man snacka om dålig batteritid och strul med det ena och andra :)

15. dspjern

dspjern Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Håller med föregående talare.

Köpte Galaxyn i början augusti. Hade inga lagg i början men det började komma med tiden (och allt fler installerade appar). Har nu uppdaterat till 2.2 och gjort en reset och luren är mycket stabilare/snabbare.

Vi får väl se om laggen kommer med tiden i denna version också...?

(GPS'en är bättre men inte bra. När jag trackar min löpturer får den tokspatt emellanåt och registrerar en punkt som är helt off-track. Det gör den fortfarande men inte så långt bort i skogen. Funkat för bilnavigering har den däremot gjort för mig hela tiden (Co-pilot))

16. Niklase

Niklase Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Inte för att detta ska bli en Android vs Iphone tråd men att Iphone krånglar lite mindre än många andra telefoner inklusive SGS tror jag de flesta är överens om...

17. christi@n

christi@n Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Håller med om frågeställningen. Jag kör originallur utan massa fixar och är en nöjd användare. Tänk om alla lade sin energi på att påverka Samsung när saker inte funkar istället för att hitta på fixar, så kanske vi hade haft fler updates från Samsung istället :) (i wish...)
    Det är ändå som så att det är en produkt som folk köper för 6000:- och då ska den fan funka utan en massa inofficiella fixar, gör den inte det är det Samsungs förbannade skyldighet att fixa så den funkar.
    Dom ska skatta sig lyckliga att folk är så uppfinningsrika och fixar och trixar istället för att reklamera telefonerna för att dom inte funkar som dom ska.

Men som sagt, just nu är jag nöjd med min originallur. Men jag har i o för sig ägt en Xperia X1 också, som jag var nöjd med ;)

18. studio23

studio23 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tycke det är intressant att läsa om alla dom olika problemen. Min Galaxy laggar lite smått då å då men absolut inget jag kräks på eller upplever som stort minus som resulterar att jag ångrar köpet av den. Det verkar som det är väldigt ostabilt och olika per användare/Kund. Vilket är skit trist eftersom jag också haft mobiler förr som strulat (en kastade jag faktiskt sönder i frustration) Batteri tiden verkar också vara en faktor som diskuteras mycket. Om man inte har ett trasigt batteri och inte använder alla funktioner som gps.wifi mm. drar den ju inte så mycket kräm. Jag laddar min varannan dag och använder den som jobb telefon. Pratar kanske tre-fre timmar om dagen på den. Precis som allt annat är mobil telefoner en djungel. Vad ska man välja och vad passar just mig bäst. Kort och gott Samsung Galaxy S är enligt mig en av dom bästa mobilerna jag ägt, och jag har provat alla märken nästan.